خبرگزاری کار ایران

ترکیه درباره سفر به آمریکا هشدار داد

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای با اشاره به تداوم اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا، درباره سفر به این کشور هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، در پی افزایش موج اعتراضات به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، که از هشتم نوامبر جاری آغاز شده است، وزارت خارجه ترکیه، روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای در سایت رسمی خود به هموطنان برای سفر به شهرهای «نیویورک»، «شیکاگو»، «فیلادلفیا»، «میامی»، «لس آنجلس»، «اوکلند» و «پورتلند» آمریکا هشدار داد.

در این اطلاعیه به برخی از وقایع خشونت‌بار و درگیری های میان معترضان و نیروهای امنیتی آمریکا در جریان این اعتراضات اشاره و تصریح شده است: شمار زیادی از معترضان در بازداشت به‌سر می‌برند.

در ادامه اطلاعیه همچنین آمده است: 'نیروهای امنیتی شهر پورتلند ایالت اورگن این اعتراضات را شورش دانستند و امروز نیز یک نفر در جریان اعتراضات این شهر کشته شده است. مطالبی که توسط معترضان در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود، حاکی از تداوم اعتراضات است.

در پی پیروزی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، مشاجره های لفظی و خشونت‌های فیزیکی نژاد پرستانه در مناطق مختلف این کشور افزایش یافته است.

 

کد خبر : ۴۲۸۲۵۴