خبرگزاری کار ایران

سخنگوی می:

لندن در حال برقراری ارتباط با ترامپ است

سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که کشورش در حال برقراری ارتباط با رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یکی از سخنگویان نخست‌وزیر انگلیس، امروز – دوشنبه- در اظهاراتی اعلام کرد که انگلیس کانال‌هایی برای ارتباط بیشتر با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا دارد و با وی در تماس قرار گرفته است.

«نایجل فاراژ»، روز شنبه با ترامپ دیدار کرد. وی، که نخستین سیاستمدار انگلیسی است با رئیس‌جمهوری جدید آمریکا دیدار می‌کند، پیشنهاد داده که میانجی ارتباط دولت با دولت آمریکا باشد.

سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس، هنگامی که در رابطه با پذیرش مشاوره از سوی فاراژ مورد سوال قرار گرفت،‌ گفت« ما راه‌هایی برای ارتباط با رئیس‌جمهوری منتخب و تیمش پایه‌گذاری کرده‌ایم. دیپلمات‌های ما در حال تلاش برای ساختن این ارتباطات در زمان برگزاری انتخابات بودند.»

وی که مکررا در رابطه با نقش احتمالی فاراژ در این رابطه مورد سوال قرار گرفته بود به گفت‌و‌گوی تلفنی «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس و ترامپ در روز پنجشنبه اشاره کرد و گفت که ترامپ از می دعوت کرده تا هرچه سریع‌تر از آمریکا دیدار کند. این دو همچنین بر اهمیت رهبری جهانی آمریکا و انگلیس تاکید کرده‌اند.

این سخنگو با اشاره به روابط نزدیک میان «مارگارت تاچر» نخست‌وزیر اسبق انگلیس و «رونالد ریگان» رئیس‌جمهور وقت آمریکا در دهه ۱۹۸۰، گفت: «رئیس‌جمهوری منتخب در رابطه با روابط نزدیک مشابهی میان تاچر و ریگان سخن گفته است.»

وی گفت: «‌من به یاد ندارم که هیچ شخص ثالثی در این ارتباطات در آن زمان حضور داشتند.»

کد خبر : ۴۲۸۹۴۲