خبرگزاری کار ایران

اوباما:

باید به ترامپ برای تصمیم‌گیری فرصت داد

رئیس‌جمهوری آمریکا از مردم این کشور خواسته است به «دونالد ترامپ» فرصت بدهند تا او خود را با مسئولیت‌های ریاست‌جمهوری هماهنگ کند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز دوشنبه در نخستین کنفرانس خبری پس از انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، گفت که برخی از انتظارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب با توجه به دشواری مسئولیت‌های ریاست‌جمهوری دست‌خوش تغییر خواهند شد.

اوباما همچنین تصریح کرد، پس از دیدار هفته گذشته خود با رئیس‌جمهور منتخب، متقاعد شده است که ترامپ «صادقانه» می‌خواهد رئیس‌جمهور همه آمریکایی‌ها باشد.

به دنبال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، شماری از شهرهای آمریکا شاهد تظاهرات‌های اعتراضی بوده است.

با این حال، رئیس‌جمهوری آمریکا از ترامپ خواسته است با پایان یافتن کارزارهای انتخاباتی اقداماتی در راستای رفع نگرانی‌ها و وحدت در کشور انجام دهد.

باراک اوباما گفته: فکر نمی کنم که او آدم ایدئولوژیکی باشد بلکه در نهایت او آدم عملگرایی است، این به او کمک خواهد کرد، ولی به شرط این که افراد خوبی را به عنوان مشاور برگزیند و درک خوبی در تعیین جهت‌ها داشته باشد.

باراک اوباما در حالی در این کنفرانس خبری شرکت کرد که قرار است به عنوان آخرین سفر خارجی خود از کشورهای المان، یونان و پرو دیدار کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه این کنفرانس خبری تصریح کرد که در دیدار با دونالد ترامپ، از توانایی او در همراه کردن رای‌دهندگان و پیروزی در انتخابات تمجید کرده است.

باراک اوباما گفت: فکر می‌کنم برای ما مهم است که به او فرصت بدهیم که تصمیم‌های خود را اتخاذ کند. مردم آمریکا در طی دو سال آینده قادر خواهند بود درباره آنچه که می بینند قضاوت کنند.

اوباما اضافه کرد، سمت ریاست‌جمهوری خود راه کارهای مختص به خودی رابرای هوشیار کردن دارد. اگر او موضعی دارد یا موضعی اتخاذ کرده که با واقعیت‌ها جور در نمی‌آید، خیلی زود متوجه خواهد شد.

با این حال رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است: مردم آمریکا حرف خود را زده‌اند و دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آینده آمریکا خواهد بود. کسانی که به وی رای نداده‌اند باید بدانند که این ساز و کار دمکراسی است.

دونالد ترامپ ۲۰ ژانویه سال ۲۰۱۷ به طور رسمی کار خود را به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا آغاز خواهد کرد.

کد خبر : ۴۲۹۰۲۶