خبرگزاری کار ایران

اردوغان به پاکستان سفر می‌کند

رئیس جمهوری ترکیه فردا برای دیدار با رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان به اسلام‌آباد سفر خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، بر اساس اعلام دفتر مطبوعاتی سفارت پاکستان در ترکیه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در روزهای ۱۷-۱۶ نوامبر ۲۰۱۶ به دعوت "ممنون حسین"، رئیس جمهور پاکستان برای نخستین بار پس از آغاز دوره ریاست جمهوری به این کشور سفر می کند.

رئیس جمهور ترکیه را در این سفر علاوه بر وزرا و مقامات عالی رتبه، گروهی از بازرگانان نیز همراهی می کنند.

اردوغان در این سفر با نواز شریف، نخست وزیر این کشور هم دیدار خواهد کرد. در این دیدار دو طرف در ارتباط با موضوعات مربوط به روابط دوجانبه، مسائل منطقه ای و بین المللی بحث و گفتگو خواهند کرد. انتظار می رود اردوغان در مجلس این کشور هم سخنرانی و از لاهور هم بازدید کند.

در اطلاعیه سفارت پاکستان در ترکیه آمده است: "ترکیه و پاکستان دارای روابطی دیرینه و تاریخی، گرم، صمیمانه و بر اساس اعتماد متقابل هستند. روابط و بازدیدهای دوجانبه در قالب رهبران و مقامات عالی رتبه دو کشور از مشخصات ممتاز این روابط است. رهبران دو کشور برای تبدیل کردن روابط تاریخی به همکاری های استراتژیک که از ابزارهای قرن بیست و یکم است تلاش می کنند. برگزاری شورای عالی همکاری های استراتژیک و میزبانی از مکانیسم های دیگر امکانی برای گسترش روابط و فرصت بحث و تبادل نظر در زمینه های مختلف را فراهم می کند. روابط دو کشور به ویژه در سالهای اخیر گسترش قابل توجهی داشته است. این دو کشور برای پایداری همکاری های تجاری به افزایش تجارت متقابل، سرمایه گذاری و همکاری های اقتصادی هم می پردازند.

همچنین ترکیه و پاکستان برای همکاری در مسائل مختلف و حمایت از یکدیگر در نشست های منطقه ای و بین المللی تلاش می کنند. ترکیه در چارچوب تصمیمات سازمان ملل از مبارزه مردم منطقه تحت اشغال جامو و کشمیر برای به دست گرفتن سرنوشت خود حمایت می کند. در مقابل پاکستان هم در مذاکرات صلح قبرس از ترکیه حمایت می کند. دیدار رجب طیب اردوغان از پاکستان در افزایش روابط گرم و صمیمانه دو کشور برادر و دوست نقش بسزایی خواهد داشت."

کد خبر : ۴۲۹۱۱۹