خبرگزاری کار ایران

دادگاه عاملین حمله‌های تروریستی بانکوک برگزار شد

عاملین حمله تروریستی بانکوک توسط دادگاهی در چین محاکمه شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دادگاه چین جلسه رسیدگی به پرونده دو فرد چینی تبار از قومیت اویقور که مظنون به انجام حمله‌های مرگبار در سال ۲۰۱۵ در بانکوک هستند، امروز – سه‌شنبه – پس از سه بار به تعویق افتادن به دلیل عدم حضور مترجمین مرتبط از سوی وکلای مدافع، برگزار کرد.

 این بمب‌گذاری‌ها در معبد ایروان در بانکوک به وقوع پیوست و بدترین حمله‌ها در خاک تایلند محسوب می‌شود. در نتیجه این عملیات‌های تروریستی که در تاریخ ۱۷ اوت سال ۲۰۱۵ به وقوع پیوست؛ ۲۰ نفر کشته شدند که ۱۴ نفر از آنها اتباع کشورهای خارجی بودند.

«یوسوفو میرایلی» و «ادم کاراداگ»، که به بلال محمد نیز شناخته می‌شوند، در دادگاهی در بانکوک در حالی که لباس‌های قهوه‌ای زندان به تن داشتند،‌حاضر شدند. دادگاه چین ۱۰ مورد اتهام را متوجه آنها میداند. این موارد شامل قتل و در اختیار گرفتن مواد منفجره است.

پلیس گفت که هر دو به نقش خود در این انفجار اقرار کرده‌اند. البته این دو نفر، هرگونه اتهامی را رد کرده‌ و گفته‌اند که مجبور به اعتراف شده‌اند.

سفارت چین در بانکوک، در روز سه‌شنبه مترجمانی را برای این دو متهم فراهم کرده است. هرچند، هردو آنها در اعتراض به نحوه برخورد دولت چین با اویغور‌ها مترجمان را رد کرده‌اند.

ایوغور‌ها، که اکثراً مسلمان هستند، اعلام کرده‌اند که به دلیل سرکوب‌ها و فشار‌های پکن منطقه شین جیانگ در غرب چین را ترک کرده‌اند که البته پکن، این اتهام‌ها را رد کرده است.

میرایلی و کاراداگ، در دادگاه حضور دارند، تا به انتخاب دو مترجم اعتراض کنند.

میرایلی در دادگاه به زبان انگلیسی گفت: «‌من به مترجم احتیاج ندارم چراکه دولت چین احترامی به ایغورها نمی‌گذارد.»

دادگاه اعلام کرد که روند بازرسی در هر صورت ادامه خواهد یافت.

یکی از سه قاضی که در این دادگاه حضور داشتند، گفت:« دادگاه بر این باور است که دو مترجم مناسب هستند، چرا که به راحتی به زبان ایوغور صحبت می‌کنند.»

وی افزود:«‌امروز من هر دو مترجم را معرفی کرده و تحقیقات در این زمینه در جریان است.»

کد خبر : ۴۲۹۱۴۷