خبرگزاری کار ایران

دی‌میستورا:

ترامپ از تغییرات سیاسی در سوریه حمایت کند

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت که از رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا خواهد خواست تا از اصلاحات سیاسی در سوریه حمایت کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه، امروز – سه‌شنبه – گفت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در مورد همکاری با روسیه برای شکست داعش در سوریه رویه درستی را پیش گرفته، اما از وی خواست تا برای اصلاحات سیاسی در این کشور فشار وارد کند.

وی که در یک برنامه بی‌بی‌سی‌، سخن می‌گفت اعلام کرد که نبرد و مبارزه با داعش حیاتی است اما برای پیروزی بلند مدت، ما نیازمند «رویکرد کاملا جدیدی» به راه‌حل سیاسی هستیم.

وی گفت: «به بیان دیگر، برخی از تغییرات سیاسی در سوریه مورد نیاز است. در غیر این‌صورت بسیار از مردم که در سوریه ناراضی هستند، ممکن است در حالی که در نبرد با داعش هستند، به این گروه بپیوندند.»

در حالی که روسیه حامی سرسخت، «بشار اسد»‌ رئیس‌جمهوری سوریه است، اما آمریکا اعلام کرده است که اسد باید تحت اصلاحات سیاسی از قدرت کناره‌گیری کند.

بسیاری از مخالفان ترامپ، نگران آن هستند که اهداف اعلام شده برای همکاری بیشتر با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به معنای کاهش حمایت از گروه‌های مخالف سوریه و توافق به ماندن اسد در قدرت باشد.

دی‌میستورا گفته است که هنوز از سوی هیچکدام از اعضا گروه ترامپ با وی تماسی برقرار نشده است اما چنین موضوعی قرار بود تا در مرکز سیاست‌های داخلی آمریکا باشد. وی اعلام کرده که منتظر شنیدن سیاست‌های خارجی ترامپ و گزارش در این مورد است.

دی‌میستورا گفته که انتظار دارد که آمریکا بدون توجه به سیاست‌ها، یک بازیگر اساسی و کلیدی در حل بحران‌های سوریه باقی بماند.

کد خبر : ۴۲۹۳۴۷