خبرگزاری کار ایران

انتقاد ترکیه از طرح ممنوعیت پخش اذان در قدس اشغالی

مقام‌های ترکیه بررسی ممنوعیت پخش اذان در پارلمان اسرائیل را غیر قابل قبول و توهین‌آمیز دانستند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ترکیه امروز-دوشنبه- با انتقاد از طرح ممنوعیت پخش اذان در قدس اشغالی، بررسی این طرح در پارلمان رژیم‌صهیونیستی را غیر قابل قبول و توهین‌آمیز دانست.

پیشتر عنوان شده بود که پسر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تدوین پیشنویس قانون ممنوعیت پخش اذان نقش داشته است.

شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که "یائیر" پسر بزرگ نتانیاهو به بهانه اذیت شدن به خاطر پخش اذان، از پدرش خواسته است که پیش‌نویس قانون منع پخش اذان را به ارائه دهد.

این شبکه صهیونیستی به نقل از برخی وزرای کابینه اسرائیل اعلام کرد نتانیاهو به آنها اطلاع داده است که در زمان حضور پسرش یائیر به همراه یک مهمان خارجی‌ در شهر قیساریه واقع در شمال فلسطین اشغالی، صدای اذان یکی از مساجد روستای جسر الزرقه، این مهمان خارجی را ناراحت کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وزرای کابینه نتانیاهو خاطر نشان کردند که او بلافاصله پس از این حادثه پیش نویس قانون منع پخش اذان را به کمیته وزارتی رسیدگی به امور قانونگذاری ارائه کرده است.

شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که با وجود تصویب پیش‌نویس این قانون در کمیته وزارتی رسیدگی به امور قانونگذاری، برخی وزرای دو جریان راست و چپ اسرائیل با آن مخالفت کرده و نسبت به تبعات و عواقب سنگین این کار هشدار داده اند.

کد خبر : ۴۳۱۰۰۸