خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه قطر:

سیاست دولت ترامپ هرچه باشد ما به شورشیان سوری سلاح خواهیم داد

وزیر خارجه قطر می‌گوید حتی اگر دولت بعدی آمریکا، دست از پشتیبانی از شورشیان مورد حمایت در سوریه بردارد، قطر همچنان به مسلح‌کردن آن‌ها در نبردها علیه حکومت بشار اسد، ادامه خواهد داد.

به گزارش ایلنا، «محمد بن عبدالرحمان الثانی» وزیر خارجه قطر، روز شنبه در گفت‌وگو با رویترز، عنوان داشت: اگر دولت بعدی آمریکا به رهبری «دونالد ترامپ» تصمیم بگیرد نظرش را (در مورد سوریه) عوض کنند، ما، حداقل اینجا در قطر، دست به تغییر موضع خود نخواهیم زد. موضع ما بر اساس معیارها، ارزش‌ها و نیز برآوردهای ما از شرایط است.

وی عین حال تاکید کرد، این کشور برای ارسال جنگ‌افزارهای «دوش‌پرتاب» برای شورشیان «به تنهایی اقدام نخواهد کرد».

دونالد ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود، سیاستی را در مورد سوریه مطرح کرده که ممکن است در وضعیت و سیاست‌های فعلی واشنگتن تغییر ایجاد کند. ترامپ هم از همکاری با روسیه در نبردها علیه داعش سخن گفته، هم تاکید کرده نابود کردن گروه‌های افراطی، بر جابه‌جایی قدرت مرکزی سوریه برتری دارد.

وزیر خارجه قطر مدعی شده است: «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه خود مانند بنزین بر آتش «داعش» است: «نیروهای اسد با کشتن غیرنظامیان به قدرت‌گرفتن گروه‌های افراطی یاری می‌رسانند و ما هرگز تلاشی از طرف او برای مبارزه با داعش ندیده‌ایم».

کد خبر : ۴۳۲۷۲۶