خبرگزاری کار ایران

اولاند:‌

تا زمانی که در قدرت هستم از قشر آسیب‌پذیر حمایت می‌کنم

رئیس‌جمهوری فرانسه در سخنان خود پس از اعلام انصراف از شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت که تا زمانی که در قدرت است از قشر آسیب‌پذیر حمایت خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه، امروز – شنبه – متعهد شد که ماه‌های واپسین دوران ریاست‌جمهوری خود را برای مبارزه با حقوق آسیب‌پذیران در جامعه و جهان استفاده کند.

وی که در نخستین سفر خارجی خود پس از اعلام عدم حضور برای انتخاب مجدد، سخن می‌گفت همچنین از سیاست‌های نامزد محافظه‌کاری که قرار است در ماه می جایگزین وی شود، انتقاد کرد.

وی با اشاره به این مطلب که همیشه به دنبال حمایت از «آسیب‌پذیرترین‌ها» و « شهروندانی که از سوی جنگ‌ها و تروریسم تهدید می‌شدند» بوده است گفت: «تصمیم من به عنوان رئیس‌جمهوری بیش و پیش از هرچیز بر پایه رویکرد من به حمایت از مردم استوار بوده است و این موضوع تا پایان ماه می وظیفه من خواهد بود.»

وی همچنین به شعار‌های انتخاباتی «فرانسوا فیون» نامزد محافظه‌کار اشاره کرد که متعهد شده بود تا ۵۰۰ هزار شغل جدید در صورت رئیس‌جمهور شدن، ایجاد کند.

اولاند در جمع اعضا جامعه اتباع فرانسوی در ابوظبی گفت: «هنگامی که شما شهروندان خدماتی ندارید، شما دولتی در اختیار ندارید و هنگامی که دولتی ندارید، فرانسه‌ای وجود نخواهد داشت.»

اولاند، که در پایتخت امارات حضور دارد، همچنین از سایت جدید موزه لوور در ابوظبی دیدار کرده که قرار است تا در سال ۲۰۱۷ پس از یک دوره تاخیر بازگشایی شود.

اولاند که با کاهش بی‌سابقه محبوبیت روبه‌رو است، روز پنجشنبه اعلام کرد که در رقابت‌های سال آینده ریاست‌جمهوری شرکت نخواهد کرد.

نظرسنجی‌های انجام گرفته اعلام کرده است که فیون و «مارین لوپن» نامزد راست‌گرای جبهه ملی در نخستین دور از رقابت‌ها در مقابل یکدیگر به پیروزی خواهد رسید.  

کد خبر : ۴۳۴۲۰۷