خبرگزاری کار ایران

حضور می در نشست شورای همکاری خلیج‌فارس

نخست‌وزیر انگلیس در نشست سران شش کشور عضو شورای همکاری خلیج‌فارس مشارکت می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس قرار است در نشست رهبران کشور‌های عرب خلیج‌فارس که امروز – سه‌شنبه – در بحرین برگزار می‌شود شرکت کند و در رابطه با گفت‌و‌گو‌ها در ارتباط با برگزیت و خروج انگلیس از اتحادیه اروپایی، به بحث و تبادل‌نظر بپردازد.

می نخستین نخست‌وزیر انگلیس و نخستین زنی است که در این نشست سالانه با حضور شش کشور ثروتمند کشور‌های همکاری خلیج‌فارس شرکت می‌کند.

این در حالی است که دولت می با انتقاد‌های گسترده‌ای مبنی بر اینکه برای جلوگیری از بروز اغتشاشات پس از برگزیت و تجارت‌های انگلیسی تلاش کافی نکرده. روبه‌رو است.

می پیش از حضورش در منامه در پایتخت بحرین گفت:«‌ من فرصتی در اختیار دارم تا با همه شش رهبر در رابطه با چگونگی گسترش روابط بازرگانی خود، به علاوه همکاری‌ها در رابطه با مسائل دفاعی و امنیتی به گفت‌و‌گو بنشینم.»

می قرار است تا امکان تجارت آزاد میان این شش کشور که شامل بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی می‌شود را به بحث و گفت‌و‌گو بگذارد.

می گفت:«‌ همانگونه که انگلیس از اتحادیه اروپایی خارج می‌شود، ما نیز باید از این فرصت استفاده کرده و تمهیدات تجاری جدیدی میان  انگلیس و خلیج‌فارس برقرار کنیم.»

وی افزود:«این موضوع می‌تواند راهی را که ما از آن طریق به تجارت پرداخته تغییر و متحول کنیم و سطح جدیدی از پیشرفت و توسعه را برای مردمان خود به ارمغان آوریم.»

کد خبر : ۴۳۵۳۲۳