خبرگزاری کار ایران

استقبال نتانیاهو از تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس

نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی سفر رسمی به آذربایجان از تصمیم رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا برای انتقال سفارت این رژیم به بیت‌المقدس تقدیر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از یدیعوت آحارنوت، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در سفر رسمی خود به آذربایجان که در آن چند توافق‌نامه امنیتی و اقتصادی به امضای دو طرف رسید، از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا برای انتقال سفارت این رژیم به شهر بیت‌المقدس تقدیر کرد و وی را «بزرگ» خواند.

این اظهارات نتانیاهو در راستای صحبت‌های «کلیان کانوی» یکی از مشاوران ارشد رئیس جمهور منتخب آمریکا  مبنی بر تصمیم وی برای انتقال سفارت ایالات متحده آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس بیان شد.

نتانیاهو همچنین در ادامه اظهاراتش در تقدیر از ترامپ با قدر دانی از پشتیبانی تمام عیار رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا از اسرائیل گفت که این تصمیم را فقط با کلمه بزرگ می‌توانم توصیف کنم.

نتانیاهو همچنین در جریان سفر رسمی خود به آذربایجان با «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهوری این کشور دیدار کرد و دو طرف چند توافق‌نامه به امضا رساندند.

در حال حاضر یک قرار داد دفاعی نظامی بین تل‌آویو و مسکو به ارزش چهار و نیم میلیارد دلار امضا شده است. الهام علی‌اف با اشاره به این قرار داد دفاعی اظهار داشت که این امر نشانه روابط قوی بین باکو و تل‌آویو و یک پتانسیل برای گسترش همکاری‌ها برای حرکت به جلو به شمار می‌رود.

 

کد خبر : ۴۳۸۱۰۵