خبرگزاری کار ایران

دیمیتری پسکوف:

روابط روسیه با آمریکا یک شبه تغییر نمی‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به گزینه رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا برای سمت وزارت خارجه گفت که روابط با آمریکا یک شبه تغییر نمی‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به انتخاب «رکس تیلرسون» توسط «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا به عنوان گزینه تصدی وزارت خارجه گفت که روسیه متوجه این نکته است که روابط با آمریکا یک شبه تغییر نمی‌کند.

دونالد ترامپ در تاریخ ۱۳ دسامبر، به طور رسمی اعلام کرد که رئیس شرکت «اکسون موبیل» را به عنوان وزیر خارجه بعدی آمریکا معرفی خواهد کرد.

پسکوف در پاسخ به پرسش خبرنگاران در رابطه با پیشرفت‌های احتمالی در همکاری‌های روسیه و آمریکا در رابطه با سوریه زمانی که تیلرسون وزیر خارجه آمریکا شود، گفت: «پیش‌بینی آینده به هیچ وجه ممکن نیست. به خصوص رویا‌پردازی در رابطه با این‌که همه‌چیز یک شبه تغییر می‌کند و این تصویر که هرچه که متوقف شده بود در راستای یک سناریوی موفقیت‌آمیز به سرعت توسعه می‌یابد نیز غیر منطقی است.»

بر اساس این گزارش، ترامپ با تقدیر از تیلرسون به عنوان یک مذاکره‌کننده آگاه و موفق در حوزه مسائل جهانی گفته است که انتخاب وی از سوی چهره‌های باتجربه مانند «جیمز بیکر» و «کاندولیزا رایس» وزرای اسبق خارجه، «رابرت گیتس» وزیر دفاع سابق و «دیک چینی» معاون رئیس‌جمهوری پیشین مورد تایید قرار گرفته است.

 

 

کد خبر : ۴۳۸۱۵۱