خبرگزاری کار ایران

۳ کشته در تظاهرات ونزوئلا

تظاهرات‌های منتهی به هرج و مرج در ونزوئلا به کشته شدن ۳ معترض منجر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در جریان تظاهرات و ناآرامی‌های روز جمعه در ونزوئلا دست‌کم ۳ تن جان خود را از دست دادند.

این تظاهرات پس از آن آغاز شد که دولت سوسیال ونزوئلا در بحران اقتصادی بزرگی که این کشور با آن دست و پنجه نرم می کند به طور ناگهانی بزرگ‌ترین اسکناس این کشور را از چرخه اقتصادی کشور خارج کرد.

طبق این گزارش، سه تن در خشونت‌های شهر معدنی «کالائو» در جنوب این کشور کشته شده‌اند که منابع دولتی این خبر را تاکنون تایید نکرده‌اند. 

به گقته شاهدان، تظاهرکنندگان اقدام به مسدود کردن جاده‌ها و خطوط مواصلاتی کردند، ارزش پول ملی سقوط کرده و معترضان خواستار این هستند که فروشگاه‌ها اسکناس‌ها را بپذیرند. همچنین محبوبیت «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا در برخی از شهرهای ونزوئلا نیز به شدت سقوط کرده است.

از سوی دیگر، ده‌ها فروشگاه در مناطق مختلف توسط غارتگران، غارت شده است.

اواخر هفته گذشته، مادورو به بهانه مبارزه با مافیای حاضر در مرز کلمبیا و به رغم هشدار اقتصاددانان اقدام به حذف اسکناس 100 بولیواری از چرخه اقتصادی این کشور کرد.

رهبر مخالفان دولت نیز این حرکت را اقدامی در جهت نابودی اقتصاد این کشور عضو اوپک خواند و خواستار تعلیق این حکم شد.

همچنین مقامات مانع از یک همه‌پرسی توسط  مخالفان دولت چپ‌گرای ونزوئلا شدند که این امر رئیس‌جمهور این کشور را قادر خواهد کرد که تا پایان دوره شش ساله خود یعنی اوایل سال ۲۰۱۹ قدرت را در اختیار داشته باشد هرچند که این اقدام باعث افزایش تنش‌های اجتماعی در این کشور می شود.

کد خبر : ۴۳۸۶۴۳