خبرگزاری کار ایران

تیم تحقیقاتی روسیه در ترکیه کار خود را آغاز کرد

تیم متشکل از نمایندگان وزارت خارجۀ روسیه و کار‌شناسان این کشور که برای مشارکت در تحقیقات درباره ترور سفیر مسکو در آنکارا وارد پایتخت ترکیه شده است، کار خود را با بررسی محل ترور آغاز کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، همکاری نیروهای روس و ترک به طور مشترک در مورد این تحقیقات پس از اعلام تمایل «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه و پذیرش آن از سوی همتای ترک وی میسر می‌شود.

ترکیه اعلام کرده است که عامل این ترور که یک پلیس است، از اعضای جنبش «گولن» بوده و از «فتح‌الله گولن» رهبر این جنبش دستور گرفته است.

به گزارش رویترز، وزیر خارجۀ ترکیه که برای شرکت در نشست سه‌جانبۀ ایران، روسیه و ترکیه به مسکو سفر کرده بود، در گفت‌و‌گو با «جان کری» همتای آمریکایی خود تاکید کرده است روسیه نیز معتقد است جنبش گولن پشت ماجرای قتل سفیر مسکو قرار دارد.

«آلپ اصلان دوغان» نمایندۀ فتح‌الله گولن در واکنش به این موضع دولت ترکیه گفت: «این یک تلاش ناامیدانه از سوی دولت ترکیه است. هدف آن‌ها منحرف کردن توجه همگان از خطاهای امنیتی در این حادثه است. بدیهی است که با توجه به روابط ترکیه و روسیه، بحران سوریه و شرایط کنونی، امنیت سفیر روسیه باید تقویت می‌شد. فکر می‌کنم آن‌ها سعی می‌کنند اذهان ناظران را از این لغزشی که داشتند، دور کنند.»

«مولود مرت آلتینتاس» ضارب ۲۲ سالۀ سفیر روسیه که عضو نیروی ضد شورش ترکیه بوده، در درگیری با پلیس از پای درآمد. پلیس همچنین طی روزهای پس از این ترور، علاوه بر تفتیش منزل خانوادۀ ضارب در شهر آیدین، چندین عضو از خانوادۀ وی را دستگیر کرده است.

 

 

کد خبر : ۴۴۰۰۴۲