خبرگزاری کار ایران

کره شمالی دبیرکل سازمان ملل را تمسخر کرد

کره‌شمالی با تمسخر دبیرکل سازمان ملل متحد، وی را فردی جاه‌طلب خواند که با سرعت به سوی ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی گام برمی‌دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، کره شمالی، امروز جمعه- «بان کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل را همچون آفتاب‌پرستی دانست که ماسک انسانیت به صورت گذاشته و با جاه‌طلبی به سوی ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی پیش می‌رود.

یک وب‌سایت دولتی کره شمالی با پوچ خواندن جاه‌طلبی‌های‌بان کی‌مون، افزود وی ده سال بسیار شرم‌آور را به عنوان دبیرکل سازمان ملل پشت‌سر گذاشته است.

در این مقاله آمده است: بان کی‌مون، در کره جنوبی به دلیل گرایش‌های معکوس، از شهرت خوبی برخوردار نیست.

این وبسایت با استناد به ضرب‌المثل قدیمی «انسان باید به اندازه گلیم خود پایش را دراز کند»، جاه‌طلبی بان کی‌مون برای تصدی ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی را یک رویای احمقانه توصیف کرد.

بان کی‌مون در مراحل پایانی دو دوره پنج سال دبیرکلی سازمان ملل قرار دارد و از تمایل وی برای دستیابی به ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی خبرهایی منتشر شده است که وی به تکذیب یا عدم تکذیب این اخبار نپرداخته است.

امکان حضور‌بان کی مون در انتخابات ریاست جمهوری آتی کره جنوبی در کانون توجهات قرار گرفته است.

پارلمان کره جنوبی که تحت کنترل مخالفان دولت این کشور می‌باشد در تاریخ ۹دسامبر استیضاح «پارک گئون هه» رئیس‌جمهور این کشور را مطرح کرد. دادگاه قانون اساسی کره جنوبی نیز تا شش ماه فرصت دارد تا رئیس‌جمهور این کشور را کاملا از قدرت کنار بگذارد و یا رای به ابقای وی دهد. تا زمان صدور رای نهایی دادگاه قانون اساسی این کشور رئیس‌جمهور موقت انتخاب و قدرت به نخست‌وزیر این کشور منتقل شده است. اگر پارک گون هه به‌طور رسمی از قدرت کنار گذاشته شود انتخابات برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید این کشور طی ۶۰ روز برگزار می‌شود.

 

کد خبر : ۴۴۰۶۵۹