خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری ترکیه

«الباب» به زودی تحت کنترل نیروهای ما درمی‌آید

رئیس‌جمهوری ترکیه می‌گوید که عملیات ارتش ترکیه به همراه شورشیان سوری برای تصرف کامل الباب، تقریبا تکمیل شده است و به زودی تحت کنترل این نیروها درخواهد آمد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، روز جمعه در سخنانی در «ازمیر» گفت: نیروهای (گروه شورشی) «ارتش آزاد سوریه» با پشتیبانی نیروهای ارتش ترکیه به زودی عملیات شهر الباب (در شمال سوریه) را نهایی می‌کنند.

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: شهر الباب تقریبا آزاد شده است و نیروهای مسلح ما به همراه نیروهای ارتش آزاد سوریه به زودی این منطقه را تحت کنترل خود در خواهند آورد.

اردوغان هممچنین گفت: «ما نه تنها در داخل کشور در حال جنگ با تروریسم هستیم، بلکه در خارج از مرز‌ها نیز در حال نبرد با تروریسم هستیم.»

ترکیه از ماه اوت عملیاتی با نام «سپر فرات» در خاک سوریه آغاز کرده است. ترکیه می‌گوید، هدف از عملیات «سپر فرات» پاکسازی مناطق مرزی از عناصر داعش و شبه‌نظامیان کرد است.

نیروهای ارتش سوریه و شورشیان سوری می‌کوشند تا شهر الباب در 25 کیلومتری مرز ترکیه را از اشغال داعش آزاد کنند.

روز چهارشنبه مرگبار‌ترین روز برای نیروهای ترکیه درنبرد علیه عناصر گروه تروریستی داعش در خاک سوریه بود؛ «فکری ایشیق» وزیر دفاع ترکیه تایید کرده است که در درگیری‌های چهارشنبه ۱۶ سرباز ترک کشته شدند.

کد خبر : ۴۴۰۸۵۶