خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

تدابیر شدید امنیتی در کنیا در آستانه کریسمس، کشته شدن ۱۳ نفر در درگیری‌های قومیتی کنگو، پایان برنامه نفت در مقابل غذا در عراق، استقرار سامانه جنگ الکترونیک روسیه در سوریه، بازداشت هزار و ۶۵۶ کاربر فضای مجازی در ترکیه، ترور دادستان نظامی سومالی، کاهش بودجه دولت کویت، تاکید رئیس‌جمهوری کامرون بر حل چالش‌های در منطقه مرکزی آفریقا، تلاش مقام‌های سوری برای راه‌اندازی فرودگاه حلب، تهدید به قطع کمک‌های مالی آمریکا به سازمان ملل، تقویت نیروهای ارتش ترکیه در مرز سوریه وآمادگی شرکت‌های بریتانیایی برای نقل مکان به ایرلند از مهم‌ترین رویداد‌های جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، در آستانه سال نو میلادی تدابیر امنیتی در کنیا برای پیشگیری از حملات گروه تروریستی الشباب تشدید شد.

-یک گروه شبه‌نظامی در شرق جمهوری دمکراتیک کنگو با حمله به مناطقی که قبایل هوتو در آنجا ساکن هستند، دست کم ۱۳ نفر را به ضرب گلوله و سلاح سرد کشتند.

 -«احمد جمال» سخنگوی وزارت خارجه عراق با تاکید بر لغو برنامه نفت در برابر غذا از پایان یافتن کامل این برنامه در عراق خبر داد.

-روسیه سامانه جنگ ضد الکترونیک کراسوخا۴ که از پیشرفته‌ترین سامانه‌های ضد رادار روسیه به شمار می‌رود را در راستای از کار انداختن رادارهای هوایی و همچنین جنگ الکترونیکی با هواپیما‌ها و پهپاد‌ها در سوریه مستقر کرد.

-وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که یک هزار و ۶۵۶ نفر در شش ماه گذشته به اتهام توهین به مقام‌های ترکیه یا حمایت از گروه‌های تروریستی در فضای مجازی دستگیر شده‌اند. همچنین تحقیق در خصوص فعالیت‌های اینترنتی ۱۰ هزار شهروند ترک دیگر ادامه دارد.

-عناصر تروریستی گروه الشباب سومالی، «عبدالکریم حسن فردیه» یکی از دادستان‌های نظامی سومالی را در شهر «بوساسو» هدف گلوله قرار داده و کشتند.

-کویت در ادامه سیاست کاهش هزینه‌ها به دنبال کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی بودجه سال آتی این کشور را ۱۵ میلیارد دلار کاهش داد.

- «پائول بیا» رئیس‌جمهوری کامرون در نشست فوق‌العاده سران کشورهای منطقه مرکزی آفریقا در شهر «یائونده» پایتخت این کشور بر همکاری و حل چالش‌های منطقه مرکزی آفریقا تاکید کرد.

-نیروهای دولتی سوریه در تلاش هستند تا با عادی‌سازی شرایط در شهر تازه آزاد شده حلب فرودگاه این شهر را راه‌اندازی کنند.

-درپی تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت و محکومیت ادامه شهرک سازی‌های اسرائیل در اراضی اشغالی، «لیندسی گراهام» سناتور ارشد جمهوری‌خواه آمریکا و از اعضای کمیته اعتبارات مالی مجلس سنا تهدید به ارائه طرحی جهت قطع کمک‌های مالی واشنگتن به سازمان ملل در کنگره این کشور کرد.

ا-رتش ترکیه تجهیزات زرهی و توپخانه‌ای خود در مرز سوریه را تقویت کرد. حداقل ۱۰ یگان توپخانه‌ای به مناطق مرزی با سوریه اعزام شدند.

-یک سازمان سرمایه‌گذاری در ایرلند اعلام کرد بیش از ۱۰۰ بانک‌ و موسسهٔ مالی بریتانیایی که اکثر آن‌ها در لندن مستقر هستند، تمایل به نقل‌مکان به ایرلند دارند.

 

کد خبر : ۴۴۱۷۰۳