خبرگزاری کار ایران

روزنامه «معاریو»:

آل خلیفه از افسران موساد برای سرکوب انقلاب کمک می‌گیرد

گزارش‌ها حاکی از آن است که سازمان اطلاعات آل خلیفه برای سرکوب انقلاب مردمی۱۴ فوریه بحرین از افسران سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی کمک گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از منامه‌پست، ویکی لیکس گزارش داد که آل خلیفه از سازمان اطلاعات و جاسوسی اسرائیل برای سرکوب انقلاب مردم بحرین کمک گرفته است.

بر اساس تازه‌ترین افشاگری روزنامه «معاریو»، سازمان اطلاعات بحرین از تجربه موساد در سرکوب انتفاضه فلسطینیان بهره گرفته و با مشورت با افسران این سازمان، انقلاب مردمی ۱۴ فوریه در بحرین را سرکوب کرده است.

ویکی‌لیکس همچنین با تکیه بر مواضع «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین در خصوص اعلام آمادگی مکرر وی برای دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای تلاش برای پیشبرد روند صلح در خاورمیانه، تاکید کرد که مقام‌های بحرینی با افسران موساد ارتباط دارند.

روزنامه صهیونیستی «هارآرتص» نیز در گزارشی به روابط مخفیانه سران رژیم آل خلیفه و اسرائیل در حاشیه مجامع بین المللی مختلف همچون نشست داووس و نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل و همچنین انتخاب «هدی عذرا نون» دیپلمات یهودی بحرینی از سوی پادشاه این کشور به عنوان سفیر بحرین در ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۰۸ اشاره کرد.

ویکی‌لیکس همچنین به نقل از «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین اعلام کرد که منامه و تل‌آویو روابط امنیتی دارند و موساد با سازمان اطلاعات بحرین نیز همکاری اطلاعاتی دارد.

علمای بحرین روز گذشته طی بیانیه‌ای، عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اقدامی تحریک‌آمیز وخطرناک توصیف کرده و این عمل رژیم آل خلیفه را خیانتی بزرگ به امت عربی-اسلامی قلمداد کردند.

 

کد خبر : ۴۴۱۸۷۰