خبرگزاری کار ایران

جمهوری‌خواهان در مخالفت با قطعنامه ضداسرائیلی رأی‌گیری می‌کنند

جمهوری‌خواهان آمریکا تلاش‌های گسترده‌ای برای بی‌اعتبار کردن رای ممتنع دولت فعلی به قطعنامه مصوب سازمان ملل در خصوص محکومیت شهرک‌سازی اسرائیل انجام می‌دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از وبسایت واشنگتن اگزماینر، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان روز پنجشنبه به قطعنامه‌ای در محکومیت قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی اشغالی رای خواهند داد.

 «کوین مک‌کارتی» رهبر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان و «اد رویس» رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس اواخر دوشنبه اعلام کردند مجلس نمایندگان برای رأی دادن به قطعنامه محکومیت اقدام سازمان ملل و اوباما رای‌گیری می‌کند.

در این بیانیه تاکید شده است که دولت اوباما تمامی اعتبار خود در خصوص اسرائیل را از دست داده و اقدام دولت در شورای امنیت سازمان ملل باعث آسیب رسیدن به متحد ما یعنی اسرائیل شده است.

در این بیانیه آمده است که با این اقدام دولت اوباما دستیابی به صلح در منطقه دشوار‌تر شده است. در ادامه افزوده شده است که مجلس از مسئولیت خود شانه خالی نکرده و با رای دادن به قطعنامه‌ای فراحزبی بر حمایت خود از اسرائیل تاکید خواهیم کرد.

در قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی، ادامه شهرک‌سازی این رژیم با ۱۴ رای موافق و یک رای ممتنع ایالات متحده آمریکا محکوم شد.

 

کد خبر : ۴۴۴۲۵۰