خبرگزاری کار ایران

مارین لوپن:

تفاوتی میان رقبای من وجود ندارد

رهبر حزب راستگرای جبهه ملی گفت که نمایندگان احزاب گوناگون در رابطه با موضوعات مهم و کلیدی اتفاق نظر دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «مارین لوپن» رهبر حزب راستگرای جبهه ملی و نامزد ریاست‌جمهوری در مصاحبه با روزنامه «لو پاریزین» ‌ گفت که تفاوتی میان «امانوئل ماکرون» نامزد چپگرا و «فرانسوا فیون» نامزد راستگرا در رابطه با موضوعات مختلف وجود ندارد.

وی گفت: «‌فیون قرار است راستگرا باشد و ماکرون نیز قرار است چپگرا باشد، اما هر دو آن‌ها در رابطه با موضوع‌های اساسی توافق دارند.»

وی در این خصوص جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

قرار است دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری بر اساس برنامه‌های ارائه شده در تاریخ ۲۳ آوریل سال ۲۰۱۷ برگزار شود. دور دوم انتخابات ماه می‌ برگزار می‌شود.

بر اساس نظرسنجی‌های انجام گرفته فیون در صدر و ماکرون و لوپن در مقام‌های بعدی برای انتخاب برای ریاست‌جمهوری قرار دارند.

«ژان ایو لو دریان» وزیر دفاع فرانسه نیز امروز – یکشنبه – گفته بود که این کشور کمتر از آمریکا نسبت به حمله‌های سایبری از سوی کشور‌های خارجی آسیب‌پذیر بوده و وزارتخانه متبوعش برای مقابله با این حمله‌ها منابع خود را افزایش خواهد داد.

وی که در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه «لو ژورنال دو دیمانش» ‌سخن می‌گفت، همچنین افزود که ریسک حمله‌های سایبری روی زیرساخت‌های شهری فرانسه مانند آب، برق، حمل و نقل و ارتباطات جدی و واقعی بوده و این حمله‌ها ممکن است که به نهاد‌های دموکراتیک و رسانه‌ها نیز وارد شود.

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکایی در گزارشی که روز جمعه منتشر شد، اعلام کردند که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه کارزار سایبری برای کمک به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا به منظور افزایش شانس انتخاب وی در مقابل «هیلاری کلینتون» ‌نامزد حزب دموکرات به راه انداخته بود.

لودریان در پاسخ به این پرسش که آیا فرانسه نسبت به چنین حمله‌هایی مصون است گفت: «به طور حتم خیر. ما نباید در این زمینه ساده‌انگارانه برخورد کنیم.»

قرار است انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در ماه‌های آوریل و می‌ برگزار شود. «فرانسوا فیون» یکی از نامزد‌های پیشرو در این زمینه گفته است که می‌خواهد روابط با روسیه را بهبود بخشد. وی از سوی رئیس‌جمهوری روسیه مورد تمجید قرار گرفته است. «مارین لوپن» نامزد راستگرای این رقابت‌ها نیز خواستار روابط نزدیک‌تر با روسیه شده است.

لو دریان گفت که اگر انتخابات آمریکا مخدوش شده و مورد حمله سایبری قرار گرفته است، ‌این موضوع به طور حتم دخالت غیرقابل تحملی است چرا که حمله به سیستم انتخاباتی یک کشور به معنای حمله به ساختار‌های دموکراتیک و تمامیت ارضی آن است.

وی افزود: «تیم‌های ما این موضوع را به بحث و گفت‌و‌گو گذاشته‌اند تا از این طریق درس‌هایی برای آینده بگیرند.»

در آوریل سال ۲۰۱۵ هکر‌ها موفق شدند به یک ایستگاه هوایی حمله کنند. منابع قضایی فرانسوی بعد‌ها گفتند که هکر‌های روسی که با کرملین در ارتباطند، ممکن است عامل این حمله باشند.

وزیر دفاع فرانسه همچنین گفت که شمار حمله‌های سایبری علیه این وزارتخانه هر سال دو برابر شده و در سال ۲۰۱۶ حدود ۲۴ هزار حمله خارجی از سوی نهاد‌های امنیتی متوقف شده است. این حمله‌ها شامل حمله‌هایی برای مخدوش کردن سیستم‌های پهپادی فرانسوی نیز شده است.

وی افزود که فرانسه نه تنها باید قادر به دفاع از خود علیه حمله‌های سایبری باشد بلکه باید بتواند تا به وقت لزوم، حمله کند.

این مقام ارشد دفاعی فرانسوی همچنین افزود که شمار «سربازان دیجیتالی» ارتش فرانسه تا سال ۲۰۱۹ به دو هزار و ۶۰۰ نفر رسیده و ۶۰۰ متخصص سایبری نیز به این مجموعه افزوده خواهد شد.

وی گفت که در صورت حمله سایبری این کشور می‌تواند با حمله‌های سایبری یا سلاح‌های معمول به این حمله‌ها پاسخ دهد.

کد خبر : ۴۴۵۹۷۴