خبرگزاری کار ایران

بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها:

مانوئل والس در انتخابات درون‌حزبی سوسیالیست‌ها پیشتاز است

بر اساس آخرین نظرسنجی‌های انجام گرفته، نخست‌وزیر پیشین فرانسه در انتخابات درون ‌حزبی سوسیالیست‌ها از باقی نامزدها پیش است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «مانوئل والس» نخست‌وزیر پیشین فرانسه بر اساس نظر‌سنجی‌های منتشره امروز – یکشنبه - در هفته‌نامه «ژورنال دو دیمانش» در انتخابات درون‌حزبی سوسیالیست‌ها از رقبای خود پیشی گرفته است.

والس در حزب خود راستگرا محسوب می‌شود و انتظار می‌رود که حدود ۳۶ درصد از آرای انتخابات درون‌حزبی انتخابات ۲۲ ژانویه را کسب کند.

آمار «آرناد مونتبرگ» اصلی‌ترین رقیب چپگرای وی، با کاهش یک درصدی به ۲۴ درصد رسیده، اما آرای «بنوت هامون» چپگرای دیگر این رقابت‌ها از ۱۴ درصد در ماه دسامبر به ۲۱ درصد افزایش یافته است.

 «وینسنت پیلون» نامزد دیگری که خود را در مرکز این احزاب قرار داده است و تنها از ماه گذشته وارد این رقابت‌ها شده است، موفق شده تا ۹ درصد آرا را کسب کند.

اگر این رای‌گیری‌ها در تاریخ ۲۹ ژانویه به دور دوم میان والس و مونتبرگ  برسد، احتمال می‌رود که مونتبرگ ۵۲ درصد از آرا را کسب کند. ماه گذشته میلادی، والس با حدود ۵۱ درصد از آرا با اختلاف از مونتبرگ جلو بود.

بر اساس نظر‌سنجی‌های انجام گرفته هیچ نامزد سوسیالیستی به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه می‌ راه نخواهد یافت و به احتمال زیاد چنین رقابت‌هایی در دور دوم میان «فرانسوا فیون» رهبر راستگرا و «مارین لوپن» رهبر جبهه ملی برگزار خواهد شد.

در همین راستا کمی پیشتر «مارین لوپن» رهبر حزب راستگرای جبهه ملی و نامزد ریاست‌جمهوری در مصاحبه با روزنامه «لو پاریزین» ‌ گفت که اختلافی میان «امانوئل ماکرون» نامزد چپگرا و «فرانسوا فیون» نامزد راستگرا در رابطه با موضوع‌های مختلف وجود ندارد.

وی گفت: «‌فیون قرار است راستگرا باشد و ماکرون نیز قرار است چپگرا باشد، اما هر دو آن‌ها در رابطه با موضوع‌های اساسی توافق دارند.»

وی در این خصوص جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

قرار است دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری بر اساس برنامه‌های ارائه شده در تاریخ ۲۳ آوریل سال ۲۰۱۷ برگزار شود. دور دوم انتخابات ماه می‌ برگزار می‌شود.

 

کد خبر : ۴۴۶۰۲۶