خبرگزاری کار ایران

هشدار جدید نخست‌وزیر ترکیه در بازگشت از عراق

نخست‌وزیر ترکیه در بازگشت از عراق، تهدید کرد در صورتی که نیروهای عراقی و پیشمرگه عناصر پ‌ک‌ک را از سنجار خارج نکنند، آنکارا اقدام‌های لازم را انجام خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از العالم، «بینالی ییلدریم» امروز -دوشنبه- در بازگشت از سفر عراق، به خبرنگاران در فرودگاه آنکارا گفت که اگر امنیت در یکی از دو کشور (عراق یا ترکیه) برقرار نشود، کشور دیگر هم روی امنیت را به خود نخواهد دید.

وی افزود: «ما به توافقی اصولی درخصوص مسیر مشترک در مبارزه با گروه‌های تروریستی رسیدیم که در رأس آن‌ها حزب کارگران کردستان، داعش و گولن هستند.»

نخست‌وزیر ترکیه خاطرنشان کرد: «استقرار پ‌ک‌ک در سنجار در شمال غربی موصل، موضوعی است که به امنیت ملی ترکیه ضربه می‌زند؛ و ما درباره این موضوع به صورت مفصل با طرف عراقی گفت‌وگو کردیم.»

ییلدریم هشدار داد که یا نیروهای عراقی و پیشمرگه این حزب را از این شهر (سنجار) بیرون می‌کنند یا این که ترکیه اقدام‌های لازم را در این زمینه انجام خواهد داد. موضع ما درباره این مسأله روشن است و طرف عراقی را از آن مطلع کردیم.

وی تأکید کرد: «دوره جدیدی از روابط عراق و ترکیه آغاز شده است، و ما در این برهه روابط سیاسی، اقتصادی و مسائل امنیتی را بر اساس حسن همجواری بررسی و دنبال خواهیم کرد.»

نخست‌وزیر ترکیه طی دو  روز گذشته در سفر به عراق با مسئولان این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

کد خبر : ۴۴۶۴۵۷