خبرگزاری کار ایران

سخنگوی نخست‌وزیر بریتانیا:‌

«ترزا می» هیچ گزینه‌ای را در ارتباط با برگزیت نادیده نمی‌گیرد

سخنگوی نخست‌وزیر بریتانیا گفت که این مقام هیچ گزینه یا راه‌حلی را در رابطه با برگزیت نادیده نخواهد گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، سخنگوی «ترزا می‌» نخست‌وزیر بریتانیا امروز – دوشنبه – گفت هیچ بحث یا گزینه‌ای را پیش از آغاز گفت‌و‌گو‌های خروج از اتحادیه اروپایی نادیده نخواهد گرفت و می‌خواهد برای شرکت‌های تجاری کشورش بهترین معاهده ممکن برای تجارت با بازار واحد اروپایی را به دست آورد.

در پی برداشت‌ها از سخنان می‌ مبنی بر تجدید عمده روابط تجاری با اتحادیه اروپایی پس از برگزیت، ارزش پوند به کمترین میزان در دو ماه گذشته رسید.

این سخنگو همچنین گفت: «‌ترزا می هیچ چیز را نادیده نگرفته است. وی همیشه گفته است که خواستار بهترین معاهده ممکن برای تجارت و مبادلات در بازار واحد اروپایی است.»

در همین راستا، نخست‌وزیر بریتانیا گفت که استراتژی خود را که شامل چگونگی دستیابی به معاهده برگزیت ایده‌آل است، در هفته‌های آینده تبیین خواهد کرد.

وی اظهارنظر‌هایی که طرح‌های وی را «نابسامان» ‌خوانده بود، رد کرد.

می در گفت‌و‌گو با تلویزیون «اسکای نیوز»  از پاسخ به پرسشی مبنی بر تمایل وی به اولویت دادن به محدود کردن مهاجرت از اتحادیه اروپایی نسبت به دسترسی به بازار واحد اروپایی خودداری کرد، اما گفت که چنین موضوعی «امری دوگانه» نبوده و به تحلیل‌های گسترده‌تری نیاز دارد.

این مقام ارشد کابینه بریتانیا همچنین افزود: «در هفته‌های آتی، من جزئیات بیشتری در ارتباط با طرح‌هایم برای بریتانیا منتشر خواهم کرد. بله این طرح‌ها به طور حتم در رابطه با دستیابی به معاهده صحیح و اصلاحات اقتصادی خواهد بود. این طرح‌ها به دستیابی به معاهده خوب در سطح بین‌المللی اشاره دارد اما همچنین سعی می‌کند تا معاهده عادلانه‌ای را برای کشور خودمان به دست آوریم.»

 

کد خبر : ۴۴۶۴۸۴