خبرگزاری کار ایران

گزینه ترامپ برای پنتاگون:

روسیه اصلی‌ترین تهدید آمریکا است

گزینه رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا برای تصدی وزارت دفاع (پنتاگون) می‌گوید، اصلی‌ترین تهدید آمریکا، روسیه است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ‌ «جیمز ماتیس» ژنرال بازنشسته ارتش و انتخاب «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا برای تصدی پست پنتاگون روز پنجشنبه در کنگره این کشور گفت که روسیه اصلی‌ترین تهدید برای منافع آمریکا محسوب می‌شود و آمریکا باید در صورت نیاز آماده روبرو شدن با مسکو باشد. وی در عین حال از درخواست ترامپ برای بهبود روابط با روسیه نیز حمایت کرد.

این اظهارات آخرین نمونه از سخنانی است که از مواضع اتخاذ شده در کارزار انتخاباتی ترامپ فاصله می‌گیرد. ترامپ در زمان کارزار انتخاباتی خود و پس از انتخابات همواره از «ولادیمر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه تمجید کرده است و متعهد شده که روابط با این کشور را بهبود خواهد بخشید.

ماتیس در ادامه افزود که روسیه، چین و عناصر داعش بزرگ‌ترین چالش را برای آمریکا در مسیر رهبری جهان از زمان جنگ‌ جهانی دوم به وجود آورده‌اند. وی از کنگره آمریکا خواست تا بودجه‌های آمادگی نظامی و دفاعی این کشور را به واسطه وجود چنین تهدیداتی کوچک نشمارد.

ماتیس افزود: «آماده انجام وظیفه‌ام اما باید متوجه واقعیت‌هایی که در رابطه با نیات و اهداف روسیه وجود دارد بشویم.» وی همچنین گفت که روز به روز از شمار مناطقی که آمریکا می‌تواند در آنجا با مسکو همکاری کند کاسته می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اصلی‌ترین تهدیدی که متوجه آمریکا است، گفت: «به باور من اصلی‌ترین تهدید روسیه است.»

کد خبر : ۴۴۷۴۷۰