خبرگزاری کار ایران

کرملین:

حضور نیروهای آمریکایی در لهستان تهدید جدی برای روسیه است

سخنگوی کرملین با انتقاد از حضور نظامی آمریکا در مرز‌های غربی روسیه، این اقدام را تهدیدی برای روسیه خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین، «دیمیتری پسکوفف» سخنگوی کاخ کرملین با انتقاد از بزرگ تریم حجم نیرو‌های ارتش آمریکا در اروپا از زمان پایان جنگ سرد، حضور این نیرو‌ها و تانک‌ها در لهستان را تهدیدی برای امنیت ملی روسیه خواند.

این اعزام نیرو برای مقابله با آنچه ناتو به عنوان تجاوز احتمالی روسیه در شرق اروپا خوانده انجام می‌گیرد و نیروهای ارتش قرار است برای نخستین بار در مرز غربی روسیه مستقر شوند.

حدود هزار تن در چند روز گذشته به لهستان رسیده و در یک مراسم رسمی در روز شنبه مورد استقبال قرار گرفتند. قرار است تا سه هزار نیروی دیگر نیز در این منطقه حضور یابند.

پسکوف در این رابطه گفت: «‌ما این اقدام‌ها را یک تهدید می‌دانیم. این اقدام‌ها منافع ما و امنیت ما را به خطر می‌اندازد. به ویژه که این اقدامات از سوی یک دولت سوم با حضور نظامی در نزدیکی مرز‌های ما اتفاق می‌افتد. و این دولت حتی یک دولت اروپایی نیست. آمریکا است.» ‌

به نظر می‌رسد که کرملین به دلیل انتخاب «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا فعلا دست به اقدام متقابل نزند. ترامپ در زمان کارزار انتخاباتی خود و پس از انتخابات ریاست‌جمهوری با ابراز تردید نسبت به چنین اقدام نظامی در به کارگیری نیرو در این منطقه، گفته بود ترجیح می‌دهد تا بیشتر با «ولادیمیر پوتین» ‌ رئیس‌جمهوری روسیه کار کند تا اینکه با وی به مقابله بپردازد.

 

کد خبر : ۴۴۷۵۵۳