خبرگزاری کار ایران

نمایندگان پارلمان بریتانیا خواستار شدند:‌

می تا اواسط ماه فوریه طرح‌های خود در ارتباط با برگزیت را ارائه کند

نمایندگان پارلمان بریتانیا اعلام کردند که نخست‌وزیر این کشور باید طرح‌های خود در ارتباط با برگزیت را تا اواسط ماه فوریه ارائه دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کمیسیونی از نمایندگان مجلس بریتانیا در گزارشی که در روز شنبه منتشر شده اعلام کردند که دولت بریتانیا باید جزئیاتی از طرح‌های خود برای برگزیت را تا اواسط ماه فوریه منتشر کرده و به این ترتیب موضع خود را در رابطه با آینده عضویت در بازار واحد اتحادیه اروپایی و اتحادیه‌های مرتبط اعلام کند.

کمیسیون خروج بریتانیا از اتحادیه اروپایی در پارلمان این کشور از حقوق‌دانان و نمایندگانی از احزاب گوناگون تشکیل شده و شامل حزب محافظه‌کار و حزب کارگر مخالف می‌شود. این کمیسیون اعلام کرده است که دولت باید به دنبال معاهده انتقالی با اتحادیه اروپایی باشد.

می که اعلام کرده است گفت‌و‌گو‌های رسمی جدایی از اتحادیه اروپایی را تا پایان ماه مارس آغاز خواهد کرد، از سوی تجار، سرمایه‌گذاران و نمایندگان و حقوق‌دانان پارلمان به واسطه اطلاعات اندک ارائه شده در رابطه با برگزیت با وجود گذشت بیش از شش ماه پس از رای به خروج از این اتحادیه مورد انتقاد و فشار قرار گرفته است.

«هیلاری بن» نماینده حزب کارگر و رئیس این کمیسیون در این زمینه گفت: «دولت باید طرح‌های خود در ارتباط با برگزیت را تا اواسط ماه فوریه انتشار دهد. این طرح‌ها شامل موضع دولت در قبال عضویت در یک بازار واحد اتحادیه‌های مرتبط می‌شود. از این طریق ما قادر خواهیم بود تا این طرح‌ها را از سوی پارلمان و عموم مردم، مورد بررسی و تحقیق قرار دهیم.»

می که گفته بود اظهارات موجود در رابطه با آماده‌سازی معاهده برگزیت موجب تضعیف توان دولت در مذاکرات پیش‌رو می‌شود، قرار است در سخنرانی روز سه‌شنبه، رویکرد خود را نسبت به برگزیت اعلام کند.

کمیسیون اعلام کرده است که این طرح‌ها باید در قالب برگه‌های سفید و اسناد سیاست‌گذاری دولت ارائه شده و در کنار ارزیابی‌های اقتصادی، گزینه‌های مختلف دسترسی و تجارت در بازار نیز منتشر شود.

بن گفت: «‌ما از دولت نمی‌خواهیم تا خطوط قرمز یا مواضع مذاکراتی خود را انتشار دهد بلکه ما خواستار شفافیت در اهداف گسترده و وسیع دولت بوده و این موضوع به پیچیدگی و اهمیت وظایف مذاکراتی مربوط می‌شود.»

 

 

 

کد خبر : ۴۴۷۶۴۲