خبرگزاری کار ایران

العبادی:

عراق پساداعش تهدیدی علیه هیچ کشوری نیست

نخست‌وزیر عراق با ابراز تعجب از «نگرانی برخی طرف‌ها از عراق پس از داعش»، تأکید کرد که عراق تحت هیچ شرایطی تهدیدی علیه هیچ کشوری نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، امروز- شنبه- در همایش ‌«گفت‌وگوی بغداد» گفت: «از زمانی‌که دولت را تشکیل دادم، برنامه‌های مهم و استراتژی مهمی برای آن تعریف کردم که تاثیری آشکار در آزادسازی سرزمین، مبارزه با تروریسم و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان داشته است.»

العبادی افزود: «دولت از آمادگی نیروهای مسلح برای آغاز عملیات آزادسازی موصل طی سال گذشته، آگاه بود در حالی‌که برخی معتقد بودند که این عملیات بایستی با تاخیر آغاز شود.»

فرمانده نیروهای مسلح عراق در ادامه از «ترس برخی طرف‌ها از عراق پساداعش» ابراز تعجب کرد و گفت: «ما به شما اطمینان می‌دهیم که عراق هیچ روزی تهدیدی علیه هیچ کشوری نیست. قدرتی که عراق در اختیار دارد به خاطر سلاح نیست بلکه به خاطر همکاری میان نیروهای عراقی و ایستادگی آن‌ها علیه تروریسم است.»

نخست‌وزیر عراق تصریح کرد: «زمانی‌که بغداد در معرض تهدید قرار گرفت، ما تأکید کردیم که عملیات موصل در سال ۲۰۱۶ آغاز خواهد شد. برخی فکر می‌کردند نیروهای ما آمادگی کامل ندارند ولی آنچه اتفاق افتاد، برعکس این را ثابت کرد.»

کد خبر : ۴۴۷۷۹۴