خبرگزاری کار ایران

دیلی میل:

اوباما و ترامپ در سنا حضور پیدا می‌کنند

رئیس‌جمهوری آمریکا و رئیس‌جمهوری منتخب برای ارائه توضیحات در خصوص اتهام‌های مطرح شده مبنی بر تاثیر‌گذاری روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در کمیسیون اطلاعاتی سنا حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از دیلی‌میل، کمیسیون اطلاعاتی سنای آمریکا قرار است تا در جریان تحقیقاتی در رابطه با اتهام‌های مرتبط با حمله‌های سایبری روسیه و تحت تاثیر قرار دادن نتایج انتخابات آمریکا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا و « باراک اوباما» رئیس‌جمهوری این کشور را مورد سوال قرار دهد.

این کمیسیون در پی اطلاعات منتشر شده در مورد درز اطلاعات کنوانسیون ملی دموکرات، در جست‌و‌جوی هرگونه ارتباط میان کرملین و کارزار‌های انتخاباتی است.

در روز جمعه اعلام شد که این کمیسیون قرار است از مقام‌های ارشد در کابینه‌های ترامپ و اوباما در رابطه با میزان حمله‌های سایبری از مسکو بازجویی و مصاحبه کند.

هرچند که جمهوری‌خواهان، این کمیسیون اطلاعاتی را در هر دو مجلس کنگره برای انجام این تحقیقات تحت فشار قرار داده‌اند، اما دموکرات‌ها نیز خواستار تحقیقات بی‌طرفانه و میان‌حزبی این کمیسیون شده‌اند.

«ریچارد بر» رئیس جمهوری‌خواه و «مارک وارنر» رئیس‌ دموکرات این کمیسیون در بیانیه خود اعلام کردند که  علاوه بر مصاحبه از تیم‌های رئیس‌جمهوری و رئیس‌جمهوری منتخب، این کمیسیون همچنین خواستار صدور احضاریه برای شهادت در پارلمان است.

این اعلامیه زمان کوتاهی پس از آن صادر می‌شود که ترامپ پذیرفته است که مسکو عامل حمله‌های سایبری در زمان انتخابات بوده است.

 

 

کد خبر : ۴۴۷۸۱۱