خبرگزاری کار ایران

مکالمۀ نتانیاهو و مدیر روزنامه یدیعوت آحرونوت منتشر شد

یک شبکه تلویزیونی اسرائیل، متن مکالمه نخست‌وزیر این رژیم را با مدیر روزنامه یدیعوت آحرونوت منتشر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از العالم، کانال ۲ تلویزیون اسرائیل روزهای جمعه و شنبه متنی را منتشر کرد که به مکالمه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «آرنون (نونی) موزس»، صاحب امتیاز روزنامه یدیعوت آحرونوت تعلق دارد. در این مکالمه به نظر می‌رسد نتانیاهو و نونی در حال زد و بند برای ارائه اخبار مثبت درباره نخست‌وزیر اسرائیل هستند.

بر این اساس، نتانیاهو به موزس وعده می‌دهد در ازای کمک روزنامه وی در انتشار اخبار مورد قبول نخست‌وزیر، روزنامه رایگان «اسرائیل هیوم» را تضعیف کند.

به گزارش شبکه ۲ تلویزیون اسرائیل، نتانیاهو به دنبال خبرنگارانی بود که تحولات مرتبط با وی را با نگرشی مثبت پوشش دهند. وی همچنین به دنبال توافقی با «شلدون ادلسون»، میلیاردر آمریکایی و مالک روزنامه «اسرائیل هیوم» بود تا این روزنامه تضعیف شود.

بر مبنای متن مکالمات منتشرشده، نتانیاهو در سال ۲۰۱۴ به موزس گفت خبرنگارانی را استخدام کند که سطح خصومت‌اش با وی را از ۹.۵ به ۷.۵ کاهش دهند. موزس نیز به وی پاسخ داد: «متوجه شدم. نگران نباشید. باید اطمینان حاصل کنیم شما نخست‌وزیر می‌شوید».

نتانیاهو همچنین در واکنش به مطالب یکی از نویسندگان یدیعوت آخرونوت گفت: «هر روز یک نفر هست که من را می‌کشد».

انتظار می‌رود پلیس اسرائیل امروز –یکشنبه- از موزس بازجویی کند. سومین بازجویی از نتانیاهو نیز برای یکی از روزهای هفته جاری برنامه‌ریزی شده است.

نتانیاهو در سال ۲۰۱۴ تلاش کرد با تصویب یک قانون، انتشار روزنامه‌های رایگان، از جمله «اسرائیل هیوم» را متوقف کند؛ طرحی که در صورت تصویب در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) می‌توانست به تقویت روزنامه یدیعوت آخرونوت و ارائه تصویری بهتر از نخست‌وزیر اسرائیل منجر شود. البته انحلال کنست توسط نتانیاهو مانع پیگیری تصویب این قانون شد.

 

 

کد خبر : ۴۴۸۰۰۸