خبرگزاری کار ایران

مقام بریتانیایی:‌

انتخابات ایرلند شمالی روند برگزیت را به تاخیر نمی‌اندازد

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۲۵۲

وزیر ایرلند شمالی بریتانیا گفت که برگزاری انتخابات در ایرلند شمالی خللی در فرایند برگزیت به وجود نخواهد آورد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «جیمز بروکنشایر» وزیر ایرلند شمالی در دولت بریتانیا امروز – یکشنبه – گفت که انتخابات احتمالی زودهنگام در ایرلند شمالی برنامه‌ریزی‌های دولت بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپایی را به تاخیر نخواهد انداخت.

در روز‌های گذشته، حقوق‌دانی به رویترز گفت که تعلیق احتمالی مجمع منطقه‌ای شمال ایرلند ممکن است بریتانیا را مجبور به تاخیر در گفت‌و‌گو‌های برگزیت کند. به گفته وی، این تاخیر در صورتی رخ خواهد داد که دادگاه عالی لندن تاییدیه بلفاست را برای آغاز این مذاکرات ضروری بداند.

بروکنشایر در پاسخ به پرسشی در رابطه با احتمال تداخل انتخابات با فرایند برگزیت گفت: «‌ما زمان‌بندی خود را به تاخیر نخواهیم انداخت، ما همچنان به طور کامل متعهد به آغاز بند ۵۰ قبل از پایان ماه مارس هستیم.»

در همین زمینه، دفتر  «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا امروز – یکشنبه – اعلام کرد که سخنرانی اصلی وی در رابطه با درخواست از بریتانیایی‌ها برای کنار گذاشتن تلخی همه‌پرسی سال گذشته و اتحاد هرچه بیشتر آن‌ها برای روبه‌رو شدن با جهان، سه‌شنبه ایراد می‌شود.

می قصد دارد تا پایان ماه مارس، فرایند رسمی مذاکرات در رابطه با خروج از اتحادیه اروپایی را آغاز کند اما تا کنون در رابطه با نحوه انجام این مذاکرات اطلاعات اندکی ارائه داده که این موضوع منجر به نگرانی قانون‌گذاران، سرمایه‌گذاران و تجار شده است.

بر اساس بیانیه منتشر شده، وی قرار است در روز سه‌شنبه سخنرانی خود را در لندن برای حضاری که شامل دیپلمات‌های بریتانیایی و همچنین تیم مذاکراه کننده برگزیت و دیگر مقام‌های ارشد می‌شود در خیابان دانینگ ارائه دهد.  

در این بیانیه اعلام شده که وی قرار است بر نیاز شهروندان بریتانیا که اکثریتشان به برگزیت رای مثبت داده‌اند، به اتحاد حول هدف مشترکی مانند حمایت و گسترش حقوق کارگران تاکید کند.

می قرار است در سخنرانی خود بگوید: «‌هم اینک ما نیازمند آن هستیم که به شکاف‌ها و زبانی که با آن همدیگر را جدا کرده‌ایم و همه توهین‌های مرتبط با آن، پایان داده و برای موفقیت برگزیت و ساختن بریتانیایی جهانی شده با هم متحد شویم.»

اظهارات وی در حالی ایراد خواهد شد که «فیلیپ هاموند» وزیر اقتصاد بریتانیا اعلام کرده است که این پادشاهی در صورت خروج از اتحادیه اروپایی ممکن است مدل اقتصادی‌ خود را برای کسب برتری در بازار تغییر دهد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز