خبرگزاری کار ایران

در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس مطرح شد؛

برنامه اوباما برای بعد از ریاست‌جمهوری

رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا که به زودی کاخ سفید را ترک می‌کند، در خصوص برنامه‌های پس از ریاست‌جمهوری خود سخن گفت.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه سی‌بی‌اس، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای که با خبرنگار این شبکه تلویزیونی ترتیب داده شده بود، به پرسش‌های فانتزی و بین المللی پاسخ داد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره حسی که نسبت به پایان ریاست‌جمهوری و ترک کردن کاخ سفید دارد گفت که وی و خانواده‌اش آماده ترک کردن کاخ سفید و برگشتن به زندگی پیش از ریاست‌جمهوری هستند علاوه بر اینکه همسر وی نیز رابطه خوبی با مسائل امنیتی و حفاظتی ندارد.

اوباما در خصوص برنامه بعد از ریاست‌جمهوری خود افزود که قصد دارد مدتی استراحت کرده و آزادانه بچرخد و پس از آن به شغل آکادمیک سابق خود یعنی سمت استادی در دانشگاه باز خواهد گشت.

اوباما در خصوص قطعنامه شورای امنیت در محکومیت شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی که با اکثریت قاطع آراء و تنها یک رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید، تصریح کرد فکر نمی‌کنم این امر منجر به تخریب روابط و جدایی آمریکا و اسرائیل از یکدیگر شود.

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه و با اشاره به ناراحتی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از وی و سیاست‌هایش گفت که نتانیاهو در طول مدت ریاست‌جمهوری من بارها و بارها و به دلیل توافق هسته‌ای با ایران و همچنین مواضع آمریکا در قبال شهرک‌سازی از من عصبانی شده است. ولی این باعث نشده است که به همکاری‌های نظامی و اطلاعاتی ما و اسرائیل لطمه‌ای وارد شود.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد ما به هر نحو ممکن از اسرائیل دفاع و حمایت کرده‌ایم ولی بهتر است که درگیری‌های اسرائیل با فلسطینیان هر چه زودتر حل شود.

 

 

کد خبر : ۴۴۸۴۷۲