خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر پیشین تایوان در مراسم تحلیف ترامپ شرکت می‌کند

نخست‌وزیر پیشین تایوان به همراه هیئتی در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری آمریکا حضور خواهد یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، قرار است نخست‌وزیر پیشین تایوان به نمایندگی از این کشور در مراسم تحلیف «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا حضور یابد.

انتظار می‌رود این دیدار تحت نظارت شدید چین قرار بگیرد. مقام‌های چین نگران آن هستند که رئیس‌جمهوری آینده آمریکا بر اظهارات خود مبنی بر تغییرات در روابط میان تایپه، واشنگتن و پکن اصرار داشته باشد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه تایوان، «یو شی کن» نخست‌وزیر پیشین تایوان قرار است به همراه جمعی از قانون‌گذاران و مقام‌های دولت‌های محلی به نمایندگی از حزب اصلاح‌طلب دموکراتیک و ملی‌گراهای مخالف در این مراسم حضور یابد. بر اساس اعلام این وزارت‌خانه این هیئت که قصد دارد «اهمیتی که دولت و مردم تایوان برای روابط دوجانبه قائل است»‌ را ابراز کرده و بر آن تاکید کند.

این وزارتخانه در وبسایت خود همچنین اعلام کرد، این هیئت علاوه بر حضور در مراسم تحلیف، گفت‌و‌گو‌هایی نیز با سیاست‌مداران، اصحاب دانشگاه و نمایندگانی از جوامع چین، خواهد داشت.

این بیانیه می‌افزاید: «‌روابط میان تایوان و آمریکا تاریخ طولانی داشته و این روابط در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت عمده‌ای بوده است.»

در ادامه با تبریک به ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمده است که دولت «به تقویت روابط میان تایوان و آمریکا بر پایه اعتماد و روابط متقابل ادامه می‌دهد.»‌

آمریکا در حال حاضر، روابط رسمی با تایپه ندارد.

 

 

کد خبر : ۴۴۸۹۱۹