خبرگزاری کار ایران

بازتاب نشست خبری روحانی در «روسیا الیوم»

خبرگزاری عربی زبان «روسیا الیوم» با پوشش سخنان رئیس‌جمهور در نشست خبری خود به مناسبت سالگرد اجرایی شدن توافق هسته‌ای، تصریح کرد که وی عربستان را به توقف تجاوز نظامی به یمن دعوت کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم، این خبرگزاری با بازتاب نشست خبری رئیس‌جمهوری ایران با اشاره به درخواست «حسن روحانی» برای توقف تجاوز نظامی عربستان سعودی به خاک یمن به نقل از وی گزارش داد: «امیدواریم که مشکلات بین ایران و عربستان حل شود».

روسیا الیوم به نقل از روحانی تاکید کرد این عربستان بود که در خلال تجاوز نظامی به یمن با ایران مشکل پیدا کرد، ایران مشکلی جز دخالت‌های ریاض در امور داخلی بحرین و تجاوز نظامی به یمن و همچنین سیاست‌های منطقه‌ای عربستان ندارد.

این خبرگزاری عرب‌زبان روسیه در ادامه از امیدواری رئیس‌جمهوری ایران به اتخاذ تصمیم‌های درست و عاقلانه توسط مقام‌های ریاض و انجام عمل صحیح برای بهبود روابط دو کشور خبر داد.

روسیا الیوم با اشاره به بخشی از سخنان روحانی درباره میانجی‌گری دولت‌های مختلف از جمله کویت و عراق بین تهران و ریاض، به نقل از وی افزود: اگر ریاض رویکردی صحیح در خصوص گسترش امنیت در منطقه در پیش بگیرد، ایران نیز برای همکاری آماده است.

این رسانه عربی به نقل از رئیس‌جمهوری ایران مذاکرات آتی آستانه که قرار است بین دولت سوریه و مخالفان مسلح برگزار شود را مهم قلمداد کرد و افزود امیدواریم که نتیجه این مذاکرات منتهی به ایجاد صلح و امنیت در سوریه شود.

 

کد خبر : ۴۴۹۱۴۴