خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی آمریکا از تشدید تنش در بحرین

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از اعدام سه شهروند شیعه در بحرین، اعلام کرد واشنگتن «نگران است که این اعدام‌ها در حالی صورت گرفته که تنش‌ها در بحرین روبه‌فزونی‌‌ است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه به اعدام سه شهروند شیعه در بحرین واکنش نشان داد.

جان کربی اعلام کرد، واشنگتن «نگران است که این اعدام‌ها در حالی صورت گرفته که تنش‌ها در بحرین روبه‌فزونی‌‌ است.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، حمله به نیروهای پلیس و ماموران انتظامی را محکوم کرده، در عین حال افزوده است «ما شاهد این اتهام‌ها بودیم که افراد اعدام‌شده، قربانیان شکنجه بودند و بخش‌هایی از مدارک و شواهدی که علیه آن‌ها استفاده شده نیز، تحت اعترافات اجباری، جمع‌آوری شده‌ است».

کربی در ادامه از دولت بحرین خواست راه مصالحه را در پیش گرفته و با اقداماتی فراگیر، خواسته‌های اکثریت مردم کشور خود را در نظر بگیرد: «ما معتقد هستیم این کار بهترین راه برای به‌حاشیه‌ راندن خشونت‌طلبان و ایجاد امنیت و ثبات در منطقه است.»

بحرین از متحدان راهبردی آمریکا در منطقه است و مقر فرماندهی ناوگان پنجم ارتش آمریکا نیز در این کشور قرار دارد. طی سال‌های گذشته واشنگتن در موارد مختلف به انتقاد از عملکرد حکومت منامه در برابر معترضان و شهروندان بحرینی اقدام کرده‌ است.

طبق این گزارش، روز یکشنبه رژیم آل‌خلیفه به رغم مخالفت‌های گسترده، سه جوان بحرینی به نام‌های «سامی مشیمع»، «عباس السمیع»، و «علی السنکیس» را به اتهام ادعایی هدف قرار دادن نیروهای پلیس در «الدیه»، اعدام کرد.

 

کد خبر : ۴۴۹۱۴۷