خبرگزاری کار ایران

عبدالله:

امیدوارم آمریکا به حمایت از افغانستان ادامه دهد

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان ابراز امیدواری کرد که دولت جدید آمریکا به حمایت از افغانستان ادامه دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان، امروز – شنبه – ابراز امیدواری کرد که آمریکا به حمایت از دولت افغانستان ادامه دهد. این اظهارات پس از آن مطرح شد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در پی مراسم تحلیف در روز جمعه از طریق ویدیو کنفرانس با نیرو‌های ارتش آمریکا در افغانستان سخن گفت.

عبدالله در مراسمی بین‌المللی که برای جذب کمک مالی برای افغانستان تشکیل شده بود، گفت: « من می‌خواهم به نمایندگی از خودم، دولت افغانستان و مردم این کشور، به رئیس‌جمهوی آمریکا تبریک بگویم.»

ترامپ پس از مراسم تحلیف و در مراسم مهمانی که به همین مناسبت در واشگتن ترتیب داده شده بود، از طریق ویدیو کنفرانس با نیرو‌های ارتش آمریکا که در شمال کابل مستقر هستند، سخن گفت.

وی به این نیرو‌ها گفت: «‌من در تمامی مسیر همراه شما هستم. ما با هم این مسیر را خواهیم پیمود. شجاعتی که شما نشان داده‌اید بی‌نظیر است.»‌

عبدالله گفت که وی این اظهارات ترامپ به نیرو‌های ارتش آمریکا را به عنوان علامتی مثبت می‌پندارد.

وی افزود: «من پیام ریاست‌جمهوری آمریکا به سربازانش را دیدم و وی حمایت خود برای آنان را اعلام کرد. این اقدام گام خوب و زیبنده است و من مطئنم که همکاری در همه جنبه‌ها ادامه خواهد داشت.»‌

کد خبر : ۴۵۰۴۷۰