خبرگزاری کار ایران

حمله نیروهای یمنی به چند پایگاه نظامی سعودی

ارتش یمن طی چندین عملیات، پایگاه‌های نظامی عربستان در استان جیزان و نیز مواضع شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در تعز را هدف قرار دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از المسیره، ارتش و نیروهای مردمی یمن (وابسته به انصارالله)، روز یکشنبه پایگاه‌های نظامی عربستان در «التبه الحمرا»، «القمامه»، «قائم زبید»، «الشبکه»، «الکرس» و «الغاویه» واقع در استان مرزی جیزان را هدف حملات موشکی و خمپاره‌ای قرار دادند.

در این عملیات نیروهای یمنی، شماری از نظامیان سعودی از جمله چند افسر عالی‌رتبه کشته یا مجروح شده و استحکامات و انبارهای سلاح و تجهیزات آنها منهدم شدند.

در تحولی دیگر، حدود ۷۰ نفر از شبه‌نظامیان طرفدار «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن که طی دو روز گذشته برای پیشروی به‌سوی کوه «یام» در بخش «نهم» در استان صنعا تلاش می‌کردند، کشته و ده‌ها نفر از آنها نیز زخمی شده‌اند.

طبق این گزارش، ارتش و نیروهای مردمی یمن، صبح امروز- دوشنبه- همچنین مواضع شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی را در نزدیکی «باب‌المندب» در غرب استان تعز هدف قرار دادند که طبق اعلام یک منبع، شماری از این شبه‌نظامیان در این حملات کشته شدند.

کد خبر : ۴۵۱۲۴۴