خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۵۶۵

هشت شهید در حمله جنگنده‌های سعودی به یمن، تصرف یکی از بنادر یمن توسط مزدوران سعودی، هشدار در خصوص اعدام مخالفان بحرینی دولت، مجازات سنگین برای اعتراض به ترامپ، امیدواری عربستان برای بهبود روابط با آمریکا، جدیدترین اقدام جنجالی رئیس جمهوری آمریکا، سنگ‌اندازی معارضان در مذاکرات آستانه، چالش قضایی رئیس‌جمهور آمریکا و حمله سایبری به سازمان‌های عربستان از مهمترین رویدادهای خبری جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، در حمله جنگنده‌های ارتش سعودی به استان‌های الحدیده و صعده دست کم هشت نفر از جمله دو زن کشته و چندین نفر نیز زخمی شدند.

-نیروهای وفادار به رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن با حمایت ائتلاف سعودی کنترل بندر «المخا» در استان تعز را به دست گرفتند.

-دیده‌بان حقوق بشر در خصوص اخذ اعتراف زیر شکنجه، محاکمه ناعادلانه و اعدام دو نفر از مخالفان رژیم آل خلیفه در روزهای آتی هشدار داد.

-برخی مقام‌های آمریکایی اعلام کردند بعضی از معترضانی که در اعتراض به ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» دست به تظاهرات زده‌اند، ممکن است به اتهام شورش به ۱۰ سال زندان و پرداخت جریمه محکوم شوند.

-«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان ابراز امیدواری کرد که در دولت ترامپ روابط بین واشنگتن و ریاض بهبود پیدا کند.

-دونالد ترامپ حکم به خروج کشورش از پیمان همکاری تجاری «ترانس-پاسفیک»(تی‌پی‌پی) که بین آمریکا و ۱۱ کشور دیگر که در مجموع ۴۰ درصد از اقتصاد جهان را در اختیار دارند داد.

-«بشار الجعفری» سرپرست گروه سوری حاضر در نشست آستانه اعلام کرد، مخالفان با طرح مسائل بی‌ربط، غیرواقعی و تحریک‌آمیز قصد در بی‌نتیجه گذاشتن این مذاکرات دارد.

-رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا به نقض قانون اساسی و دریافت پول از دولت‌های خارجی متهم شده است.

-سازمان ارتباطات و اطلاعات عربستان در خصوص حمله سایبری به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی این کشور هشدار داد و از آن‌ها خواست تا تدابیر امنیتی لازم را به کار ببندند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز