خبرگزاری کار ایران

کمک دولت اوباما به تشکیلات خودگردان فلسطین در ساعات آخر

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۶۰۳

دولت سابق ایالات متحده آمریکا در واپسین ساعات کاری خود کمکی ۲۲۱ میلیون دلاری را به فلسطین اختصاص داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق این کشور در واپسین ساعات کاری خود کمکی ۲۲۱ میلیون دلاری به تشکیلات خودگردان فلسطین که توسط نمایندگان جمهوری‌خواه مسدود شده بود اختصاص داده است.

یکی از مقام‌های وزارت امور خارجه آمریکا و برخی از نمایندگان کنگره اعلام کردند صبح آخرین جمعه کاری دولت سابق مبلغ ۲۲۱ میلیون دلار انتقال وجه صورت گرفته است.

این مقام‌ها افزودند که این انتقال‌وجه با اطلاع «جان کری» وزیر خارجه سابق صورت گرفته است.

دولت اوباما در آخرین ساعت کاری خود علاوه بر این مبلغ، اختصاص مبالغی دیگر را نیز به تصویب رسانده که مهمترین آنها شامل شش میلیون دلار برای هزینه‌های امور خارجه، چهار میلیون دلار برای امور مرتبط به آب و هوا و یک میلیون ۴۰۰هزار دلار کمک به سازمان ملل متحد است.

برنامه کمک مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین در بودجه سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به تصویب رسیده بود که برخی از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره از جمله «اد رویس» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان و «کی گرانجر» نماینده ایالت تگزاس اختصاص آن به تشکیلات خودگردان را منوط به عضویت این تشکیلات در سازمان‌های بین المللی کرده بودند.

البته اختصاص بودجه در آمریکا در اختیار قوه مجریه بود و شرایط تعیین شده از سوی کنگره الزام‌آور نیست.

دولت اوباما این مبلغ را در چارچوب کمک‌های بشر دوستانه، حمایت از اصلاحات سیاسی و امنیتی، کمک به حاکمیت قانون در فلسطین و همچنین کمک به آماده‌سازی برای تشکیل حکومت فلسطینی به تشکیلات خودگردان اختصاص داده بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز