خبرگزاری کار ایران

ترامپ روز تحلیف خود را «روز ملی وطن‌دوستی» نام‌گذاری کرد

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۷۳۵

رئیس‌جمهور آمریکا در نخستین روز کاری دولت خود درکنار صدور برخی از دستورات اجرایی، روز تحلیف خود را «روز ملی وطن دوستی» خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از ایندیپندنت، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید ایالات متحده آمریکا در نخستین روز در دست گرفتن قدرت ضمن صدور دستورات جدید اجرایی، روز تحلیف خود را «روز ملی وطن‌دوستی» خواند و در این خصوص افزود: «این نامگذاری جهت تقویت پیوند بین خود و همچنین ملت و دولت آمریکا صورت گرفته است.»

وی  تاکید کرد:« ما یک ملت هستیم، با هدف مشترک و سرنوشت مشترک، آزادی حق تمامی مردم آمریکا است و برای حفظ آزادی باید ایمان خود به ارزش‌های مقدس و میراث خود را حفظ کنیم.»

ترامپ اظهار داشت که غرور ملی جدید باعث نزدیک‌تر شدن روح آمریکایی‌ها و سرشار شدن قلب مردم این کشور از امید شده است.

رئیس‌جمهور جدید آمریکا خاطرنشان کرد زیربنای تمامی سیاست‌هایی که در دولت وی بنا نهاده می‌شود به خاطر آمریکا خواهد بود و عنصر وفاداری به کشور باعث کنار گذاشته شدن تعصب‌ها خواهد شد.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز روز نخست به دست گرفتن قدرت خود را «روز نوسازی و آشتی» اعلام کرده بود. «جورج دبلیو بوش» نیز در سال ۲۰۰۱ و در زمان به دست‌گیری سکان هدایت دولت آمریکا آن روز را «روز ملی سپاس و شکرگذاری» نامیده بود.

ترامپ در اظهاراتی عجیب در دیدار با کارکنان آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با اشاره به مراسم روز تحلیف خود گفته بود:«خداوند به دلیل سخنرانی او مانع از بارش باران شده بود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز