خبرگزاری کار ایران

ارزیابی مثبت آنکارا از مذاکرات آستانه

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۱۹۸

وزیر خارجه ترکیه با مهم خواندن تلاش‌های تهران، مسکو و آنکارا برای مذاکرات آستانه، نشستن مخالفان بر سر میز مذاکره را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «داود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه که در موزامبیک به سر می‌برد در گفت‌گو با خبرنگاران اظهار داشت سازوکار سه‌جانبه با همکاری ایران و روسیه برای تقویت آتش‌بس در سوریه و کاهش احتمال نقض آن است.

وی که در سفر دوره‌ای «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه به کشورهای شرق آفریقا او را همراهی می‌کند، خاطرنشان کرد در مذاکرات آستانه علاوه بر بررسی راه‌های تقویت آتش‌بس در سوریه، طرفین راهکارهای خود برای حل مشکلات سیاسی را نیز غیرمستقیم مطرح می‌کنند.

وزیر خارجه ترکیه با مهم قلمداد کردن حضور نمایندگان دولت سوریه و معارضان مسلح در نشست آستانه برای دستیابی به صلح، افزود راه‌حل نظامی گزینه‌ای برای حل بحران سوریه نیست.

چاوش اوغلو با تاکید بر حمایت ترکیه از راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه، گفت مذاکرات آستانه در راستای افزایش اعتماد بین طرفین بسیار مهم و برای مذاکرات ژنو به عنوان یک نقطه عطف است.

وی همچنین با اشاره به بیانیه مشترک ایران، روسیه و ترکیه، بر حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید و اضافه کرد همه هیات‌ها و کشورها به دنبال راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه هستند.

این دیپلمات ارشد ترک با مثبت خواندن روند مذاکرات آتش‌بس در آستانه، عنوان کرد نشست موفقت‌آمیز دنبال می‌شود و قرار است دور بعدی مذاکرات هشت ژانویه در ژنو برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز