خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای خبری جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۴۴۶

آزادسازی منطقه «بئر فواعره» در سوریه، استفاده از تسلیحات هوشمند برای آزادسازی غرب موصل، افزایش شمار تلفات حملات تروریستی سومالی، توقف روند کمک مالی آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین، محکوم کردن ادامه شهرک‌سازی‌های اسرائیل توسط معاون وزیر خارجه انگلیس، صدور دستور ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک، انهدام بیش از یک‌هزار خودروی انتحاری و بمب‌گذاری شده در عملیات موصل، تاکید مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر افزایش همکاری با لبنان و درخواست فیلیپین از رئیس‌جمهوری جدید آمریکا برای خروج نام رهبر این کشور از فهرست تروریستی از مهمترین رویدادهای خبری در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، نیروهای ارتش سوریه توانستند منطقه راهبردی «بئر فواعره» واقع در جنوب فرودگاه «تیفور» حمص را از اشغال عناصر تروریستی آزاد کنند.

- ستاد فرماندهی عملیات موصل اعلام کرد برای آزادسازی مناطق غربی این شهر از نیروهای‌ نظامی با مهارت بالا در جنگ‌های خیابانی و تسلیحات پیشرفته و هوشمند استفاده می‌شود.

- شمار تلفات انفجار‌های تروریستی عناصر گروه تروریستی «الشباب» وابسته به القاعده به هتلی در «موگادیشو» پایتخت سومالی به ۳۲ کشته و ۵۱ زخمی رسید.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از توقف روند کمک ۲۲۱ میلیون دلاری دولت سابق آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین توسط «دونالد ترامپ» خبر داد.

- «توبیاس ال‌وود» معاون وزیر خارجه انگلیس با غیرقانونی خواندن تصمیم رژیم صهیونیستی برای احداث واحدهای مسکونی جدید در اراضی اشغالی این اقدام سران اسرائیل را محکوم کرد.

- «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا با صدور دستور ویژه‌ای ساخت دیوار مرزی حائل بین این کشور و مکزیک را ابلاغ کرد.

- فرماندهی عملیات آزادسازی استان نینوا اعلام کرد که از آغاز عملیات آزاد سازی موصل تاکنون یک‌هزار و ۲۸ خودروی بمب‌گذاری شده و انتحاری توسط نیروهای عراقی منهدم شده است.

- «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر افزایش همکاری‌های امنیتی، مبارزه با تروریسم واقتصادی با لبنان تاکید کرد.

- دولت فیلیپین از ترامپ خواست تا نام رهبر تبعیدی و کمونیست این کشور را از فهرست افراد و گروه‌های تروریست  حذف کرده و به بازگشت وی به فیلیپین و آغاز مذاکرات صلح کمک کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز