خبرگزاری کار ایران

با فرمان ترامپ ورود اتباع هفت کشور به آمریکا ۹۰ روز تعلیق شد

رئیس‌جمهوری آمریکا فرمانی اجرایی را امضا کرد که بر اساس آن ورود اتباع ایران و شش کشور دیگر به مدت حداقل ۹۰ روز به خاک آمریکا متوقف می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از فاکس‌نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز جمعه در مقر وزارت دفاع (پنتاگون) فرمانی اجرایی را امضا کرد که گفته می‌شود بر اساس آن ورود اتباع ایران و شش کشور دیگر به مدت حداقل ۹۰ روز به خاک آمریکا متوقف می‌شود.

براساس متنی که کاخ سفید منشر کرده است، دونالد ترامپ که روز جمعه هفته اول دوران ریاست‌جمهوری‌اش را پشت سر گذاشت، در فرمان خود صدور ویزا اتباع این هفت کشور را مشمول این محدودیت کرده است.

عنوان این فرمان اجرایی، «حفاظت از ملت در برابر ورود تروریست‌های خارجی به آمریکا» است و نسبت به پیش نویسی که پیشتر منتشر شده بود، دارای تغییراتی است. در فرمان اجرایی که روز جمعه امضا شده نام کشورها از آن حذف شده است.

در فرمان اجرایی مدت تعلیق ۹۰ روز اعلام شده است. این در حالی است که در پیش‌نویس این تعلیق ۳۰ روز بود.

دونالد ترامپ همچنین از وزارت امنیت داخلی خواسته است تا ظرف ۳۰ روز مشخص کند کدام یک از کشورها اطلاعات کافی درخصوص شهروندان متقاضی ویزا ارائه نمی‌کنند.

ترامپ گفته است: «ما تدابیر تازه سختیگرانه‌ای در خصوص گزینش (کسانی که وارد آمریکا می شوند) اتخاذ کردیم تا از ورود تروریست‌های اسلام گرای رادیکال به امریکا جلوگیری کنیم.»

وی تاکید کرده است: «ما می خواهیم فقط کسانی را در کشور خود بپذیریم که از کشور ما حمایت می کنند و عمیقا مردم ما رادوست دارند.»

کد خبر : ۴۵۲۸۲۳