خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۸۶۴

محول کردن آزادسازی «تلعفر» به حشدالشعبی، هشدار فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، موضع جدید رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص انتقال سفارت این کشور در سرزمین‌های اشغالی از تل‌آویو به قدس، پیشرفت سریع کار حفر خندق در اطراف نجف، اظهار نگرانی دبیرکل سازمان ملل از تبعیض در قبال مهاجران، توصیه سناتور آمریکایی برای حفظ تحریم‌ها علیه روسیه، دیدار نخست‌وزیر انگلیس و رئیس‌جمهور آمریکا، انفجارهای تروریستی مداوم در پایتخت عراق، حمله جنگنده‌های سعودی به منازل مسکونی در یمن و افزایش دوره تعلیق روادید آمریکا به ۹۰ روز از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا «عبدالامیر یارالله»، فرمانده عملیات آزادسازی نینوا ماموریت آزاد سازی شهر «تلعفر» را به نیروهای بسیج مردمی (حشد الشعبی) محول کرد.

-«اسماعیل ولد الشیخ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد یمن در آستانه قحطی قرار گرفته و کمبود مواد غذایی موجب گرسنگی شدید بیش از ۱۸ میلیون نفر شده است.

-«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «زود است در خصوص انتقال سفارت خود در اسرائیل از تل‌آویو به قدس تصمیمی اتخاذ کنیم».

-نیروهای بسیج مردمی موسوم حشدالشعبی ۷۰ درصد از عملیات حفر خندق امنیتی در صحرای استان نجف اشرف برای جلوگیری از ورود عناصر تروریست به این استان از طریق بیابان را به پایان رسانده‌اند.

-«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل از تشدید تبعیض علیه مهاجران و پناهندگان ابراز نگرانی کرد.

-«جان مک کین» سناتور جمهوری‌خواه آمریکا ضمن صدور بیانیه‌ای از دولت آمریکا خواست تا تحریم‌های خود علیه روسیه را حفظ کند.

-در دیدار «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا تحکیم روابط دوجانبه خصوصا در بعد تجاری مورد تاکید قرار گرفت.

-در حمله هوایی جنگنده‌های سعودی به منازل مسکونی در استان تعز یمن دست کم ۱۳ نفر به شهادت رسیده و ۱۲ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

-افزایش دوره تعلیق روادید برخی کشورها به ۹۰ روز در متن نهایی دستور اجرایی ضدمهاجرت به امضای دونالد ترامپ رسید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز