خبرگزاری کار ایران

یک قاضی فدرال جلوی فرمان اجرایی ترامپ را گرفت

یک قاضی فدرال آمریکا با صدور حکمی اضطراری، به طور موقت از اخراج افرادی که با روادید معتبر از کشورهای مشمول فرمان منع ورود، وارد فرودگاه‌های آمریکا شده اند، جلوگیری کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک تایمز، یک قاضی فدرال آمریکا، روز شنبه حکمی اضطراری صادر کرده، که جلوی اخراج افرادی که با روادید معتبر از کشورهای مشمول فرمان منع ورود وارد فرودگاه‌های آمریکا شده‌اند را، موقتا گرفته‌است.

«اتحادیه آزادی‌های مدنی» آمریکا گفته است این حکم شامل نزدیک به ۲۰۰ نفر می‌شود، که در حال حاضر در فرودگاه‌های آمریکا بازداشت شده‌اند، یا در بخش ترانزیت هستند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا گفته است جلوی بیش از ۱۰۹ نفر برای ورود به خاک آمریکا در ۲۳ ساعتی که از صدور فرمان اجرایی «دونالد ترامپ» می‌گذرد، گرفته شده‌ است.

وزارت امنیت داخلی گفته هنوز حکم اضطراری صادرشده از سوی قاضی فدرال آمریکا را رویت نکرده، اما در عین حال تاکید کرده به احکام قانونی احترام گذاشته و آن‌ها را اجرا خواهد کرد.

ترامپ، شامگاه جمعه فرمانی اجرایی صادر کرد که که بر اساس آن صدور روادید برای شهروندان هفت کشور، از جمله ایران، برای مدت دست‌کم ۹۰ روز متوقف شده و جلوی ورود شهروندان این کشورها که روادید دارند و نیز پناهجویان، به خاک آمریکا، گرفته شده‌است.

حکم قاضی فدرال پس از آغاز اجرای این فرمان صادر شده‌است.

نخستین دادخواست علیه این فرمان، در دادگاهی فدرال در بروکلین و از سوی دو شهروند عراقی که با نیروهای آمریکایی ارتباط دارند و در نیویورک بازداشت شده‌اند، مطرح شده‌است.

کد خبر : ۴۵۳۲۹۲