خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای‌جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۳۰۶

هشدار رئیس‌جمهور فرانسه در خصوص پوپولیسم آمریکایی، تماس تلفنی روسای جمهور آمریکا و فرانسه، هشدار نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا در خصوص سیاست‌های دولت جدید، واکنش نخست‌وزیر کانادا به طرح ممنوعیت ورود پناهجویان به آمریکا، گفتگوی تلفنی روسای جمهور روسیه و آمریکا، حکم قاضی فدرال آمریکا در واکنش به طرح ممنوعیت ورود پناهجویان به این کشور، کشف انبار تسلیحات شیمیایی داعش، فشار مخالفان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به وی جهت استعفا، حمایت پرو و کلمبیا از مکزیک در مقابل آمریکا و به آتش کشیدن یک مسجد در تگزاس از مهمترین رویدادهای خبری ۱۲ ساعت گذشته جهان به شمار می‌روند.

به گزارش ایلنا «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه در انتقاد از سیاست‌های آمریکا گفت:« دولت جدید این کشور در حال شعله ور کردن اندیشه عوام فریبی و افراط گرایی است».

- «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا بر احترام به توافق هسته‌ای به دست آمده با ایران، تاکید کرد.

- «برنی سندرز» نامزد ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا از حزب دموکرات با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود، هشدار داد که اقدام اخیر ترامپ باعث می‌شود افراد تندرو و متعصب علیه آمریکا بهانه به دست آورده و درصدد ضربه زدن به این کشور باشند.

- «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا در واکنش به ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا، اظهار داشت که درهای کانادا به روی پناهجویان باز است.

- روسای جمهور آمریکا و روسیه در گفت وگوی تلفنی بر ضرورت همکاری دو کشور در عرصه بین‌المللی برای حل مسائل مختلف تاکید کردند.

- یک قاضی فدرال آمریکا در واکنش به فرمان ترامپ مبنی بر جلوگیری از ورود پناهجویان به آمریکا و سرگردانی صدها مسافرخارجی در فرودگاه‌های آمریکا طی حکمی اجازه اقامت موقت به مسافران در آمریکا را صادر کرد.

- یک مقام عراقی از کشف مقادیر زیادی گاز خردل و موشک‌های زمین به زمین روسی در انبارهای داعش در شرق موصل خبر داد.

- «اسحاق هرتزوگ» رهبر حزب مخالف در رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم خواست به دلیل فساد مالی از سمت خود کناره‌گیری کند.

- روسای جمهور پرو و کلمبیا وعده دادند تا در برابر سیاست‌های دونالد ترامپ در قبال مکزیک از این کشور حمایت کنند.

- پس از صدور برخی فرامین ترامپ در چارچوب محدودسازی مسلمانان، یک مسجد و مرکز اسلامی در شهر ویکتوریا واقع در ایالت تگزاس به آتش کشیده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز