خبرگزاری کار ایران

در حاشیه اعتراضات مردمی به قانون جلوگیری از ورود مهاجران به آمریکا؛

حمایت مقام‌ها و چهره‌های سیاسی ایالات متحده از اعتراضات مردمی

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۴۵۶

صدها معترض نسبت به قانون اجرایی صادر شده توسط رئیس‌جمهور جدید آمریکا دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایلنا به نقل از ان‌بی‌سی، صدها معترض به قانون اجرایی صادر شده توسط‌ ‌«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا جهت جلوگیری از ورود اتباع هفت کشور به ایالات متحده، دست به تظاهرات در فرودگاه «جان اف.کندی» و محوطه اطراف آن کردند.

سازمان‌، مقام‌ها و شخصیت‌های سیاسی آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ها و انتشار پیام‌هایی در صفحه توئیتر خود، به حمایت از این اعتراضات پرداختند.

اتحادیه حمایت از آزادی‌های مدنی آمریکا با ثبت دادخواستی در دادگاه فدرال در شهر «بروکلین»، به اعتراضات مدنی علیه این اقدام دولت پیوستند.

«هیلاری کلینتون» نامزد ریاست‌جمهوری انتخابات اخیر آمریکا نیز در صفحه توئیتر خود، با انتشار پیامی نوشت: «من در کنار مردم در دفاع از ارزش‌های خود و قانون اساسی می‌ایستم.»

حدود ۳۰۰ نفر نیز در آغاز اعتراضات خود نسبت به اجرای این قانون در فرودگاه جان اف.کندی با حمل پلاکاردها و پارچه نوشته‌هایی تظاهرات کردند.

 

اتحادیه رانندگان تاکسی شهر نیویورک آمریکا نیز به تظاهرات مردمی علیه قانون جلوگیری از ورود مهاجران به این کشور پیوسته است.

این اتحادیه با انتشار پیامی در صفحه رسمی توئیتر خود اعلام کرد به معترضان در فرودگاه جان اف.‌کندی می‌پیوندد.

رئیس این اتحادیه در واکنش به بازداشت دو عراقی دستگیر شده در فرودگاه نیز اعلام کرد این افراد هیچ خطری برای ایالات متحده ندارند و سال‌ها در کنار نیروهای مسلح ما خدمت کرده‌اند و شرم آور است که به دلیل تبعیض‌های نژادی این گونه قوانین وضع شده و این‌گونه برخورد‌ها صورت بگیرد. این یک روز غم‌انگیز برای مردم آمریکاست. این اقدام‌ها باعث تضعیف امینت ملی و ریاست جمهوری آمریکا می‌شود.

«اندرو کومو» فرماندار نیویورک و سیاستمدار باسابقه آمریکایی نیز در حساب توئیتری خود با انتشار پیامی، با اشاره به جملات ذکر شده در مجسمه آزادی گفت: «ما ملتی از پل‌ها هستیم نه از دیوارها. این که ما چه کسانی هستیم مطرح نیست بلکه چه کسانی باید باشیم مطرح است.»

«اریک اشنایدر» دادستان کل آمریکا نیز با برقرار تماس با وکلای بازداشت‌شدگان، به کمک‌های حقوقی به این افراد پرداخت و اعلام کرد: هرکاری که بتوانم برای افرادی که در معرض این قانون خطرناک و تبعیض‌آمیز قرار گرفته اند انجام خواهم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز