خبرگزاری کار ایران

عضو ارشد القاعده در یمن توسط نظامیان آمریکا کشته شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۴۷۱

بر اساس اظهارات ساکنان محلی کماندوهای منتسب به ارتش آمریکا یکی از سرکرده‌های القاعده در یمن به همراه دو برادر دیگر وی را کشته‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، طی عملیاتی که از سوی کماندو‌های منتسب به ارتش آمریکا، صبح امروز – یکشنبه –   در جنوب یمن صورت گرفته است تعدادی از مظنونی سازمان تروریستی القاعده کشته شدند.

به گفته ساکنان محلی، نبرد در منطقه یکلا در استان البیضا به کشته شدن «عبدالرعوف الدهب» یک عضو ارشد القاعده شاخه یمن به همراه دو برادرش انجامیده است.

یکی از ساکنان گفت: « این عملیات در سپیده‌دم و هنگامی که یک پهپاد خانه این مظنون القاعده را بمباران کرد آغاز شده و سپس بالگردها با پرواز در اطراف این خانه اقدام به پیاده کردن یگان چتربازی در این منطقه کردند و نهایتاً حاضران در خانه کشته شدند.»

وی افزود:« نیروهای مسلح شبه‌نظامی حاضر در این حوالی به سمت سربازان آمریکایی که این منطقه را ترک می‌کردند، آتش گشودند که در پاسخ به این حمله هلی‌کوپتر‌ها نیز افراد مسلح و شماری از خانه‌ها را بمباران کردند که این موضوع منجر به بروز تلفات مضاعف شد.»‌

در این درگیری‌ها ۴۱ شبه‌نظامی، هشت زن و کودک نیز جان خود را از دست دادند.

در صورت تایید، این حمله نخستین حمله ارتش آمریکا در این منطقه از زمان آغاز جنگ داخلی در دو سال پیش بوده و نخستین عملیات در زمان « دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز