خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای‌ جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۷۷۶

دفاع رئیس کارکنان کاخ سفید از تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا درباره منع وزود مهاجران و اتباع هفت کشور، تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا خوارک تبلیغاتی داعش، آمادگی برای آزادسازی غرب موصل، فرار عناصر داعش از صحنه جنگ، صدور فرمان حمله آمریکا به یمن، ترور ناکام مقام فلسطینی در لبنان، کشته شدن یک نیروی امنیتی بحرین، آزادسازی شهرک طومان از اشغال داعش، انتقاد وزیر خارجه فرانسه از اقدام آمریکا، سناتور آمریکایی اقدام رئیس ‌جمهور این کشور در ممنوعیت مهاجرت به این کشور را غیرقانونی دانست، تظاهرات گسترده مردم بحرین، تاکید معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان بر مبارزه با اسرائیل، گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهوری آمریکا و پادشاه عربستان، حمله نیروهای یمنی به مواضع نظامیان عربستان و سفر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به پاکستان از مهمترین رویدادهای خبری در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، رئیس کارکنان کاخ‌سفید از اجرای قانون منع ورود مهاجران و اتبا‌ع هفت کشور به آمریکا توسط «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور دفاع کرد.

-«جان مک‌کین» سناتور جمهوری‌خواه آمریکا فرمان دونالد ترامپ را خوراک تبلیغاتی گروه تروریستی داعش دانست.

-«رائد شاکر جودت» رئیس پلیس فدرال عراق از آمادگی نیروهای پلیس فدرال برای آزادسازی منطقه غربی موصل خبر داد .

-برخی از اسناد به جای مانده از داعش نشان می‌دهد که عناصر این گروه تروریستی به بهانه‌های مختلف همچون بیماری از صحنه‌ نبرد می‌گریختند.

-یک مقام ارتش آمریکا از صدور فرمان حمله نیروهای‌ ویژه‌ی این کشور به مقر القاعده در یمن توسط دونالد ترامپ، خبر داد.

-ترور سرهنگ «اسماعیل شروف» از مسئولان سفارت فلسطین در لبنان ناکام ماند.

-وزارت کشور بحرین اعلام کرد یک نیروی امنیتی این کشور در «منامه»، پایتخت بر اثر تیراندازی کشته شد.

-ارتش و نیروهای مقاومت در سوریه توانستند شهرک «طومان» در شرق حلب را از کنترل گروه تروریستی داعش آزاد کنند.

-«ژان مارک ارو» وزیرخارجه فرانسه، از اقدام‌های تبعیض‌آمیز آمریکا علیه مهاجران انتقاد کرد.

-«کریس مورفی» سناتور دموکرات ممنوعیت صدور روادید و جلوگیری از سفر مهاجران و مسافران هفت کشور به آمریکا را غیرقانونی دانست.

-هزاران نفر از مردم بحرین در آستانه برگزاری جلسه دادگاه آیت‌الله «شیخ عیسی قاسم» رهبر شیعیان این کشور، دست به تظاهرات گسترده زدند.

-«شیخ نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان اولویت مقاومت را مبارزه با اسرائیل اعلام کرد و رویارویی با تروریست‌های تکفیری را بخشی از این امر قلمداد کرد.

-«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی در گفت‌وگوی تلفنی بر سر مسایلی همچون ایران، یمن و سوریه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

-ارتش و نیروهای مردمی یمن محل تجمع نظامیان متجاوز سعودی در منطقه «جیزان» را هدف حمله قرار دادند.

-وزارت خارجه پاکستان از سفر سه روزه «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و هیاتی ۱۷ نفره به اسلام‌آباد خبر داد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز