خبرگزاری کار ایران

منابع اطلاعاتی عراق:

وزیرجنگ داعش آموزش یافته آمریکاست

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۴۱۹

منابع اطلاعاتی عراق اعلام کردند که وزیر جنگ داعش که آمریکا برای هر اطلاعاتی که منجر به دستگیری یا کشته شدن وی شود جایزه ای سه میلیون دلاری تعیین کرده است، آموزش یافته آمریکا است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری روداو، منابع اطلاعاتی عراق اعلام کردند «گلمراد خالیموف» وزیر جنگ داعش در موصل، توسط شرکت نظامی خصوصی «بلک واتر» آموزش دیده است.

خالیموف ۴۱ ساله پس از کشته شدن تروریست معروف «ابوعمر الشیشانی» در حمله هوایی جانشین وی شد. ابو عمر الشیشانی در حمله هوایی در جنوب موصل جان خود را از دست داد.

یک افسر اطلاعاتی عراق که نخواست نامش فاش شود، عنوان کرد که اطلاعات به دست آمده توسط سازمان اطلاعاتی عراق و همچنین تاکتیک‌های به کار گرفته شده توسط خالیموف در جنگ علیه نیروهای امنیتی عراق نشان‌دهنده آن است که وی تحت نظارت «بلک واتر» آموزش دیده است.

ایالات متحده آمریکا نیز برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری یا کشته شدن این تروریست تاجیکستانی شود، جایزه سه میلیون دلاری تعیین کرده است.

این منبع اطلاعاتی عراق تاکید کرد که وزیر جنگ داعش با سه هزار نیروی تحت امر خود در مکانی نامشخص در منطقه غربی شهر موصل حضور دارد .

وی برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ در مقابل دوربین حاضر شد و به تهدید مقام‌های تاجیکستان پرداخت.

به گزارش سازمان‌های بین المللی بیش از ۱۰ هزار نیروی خارجی در گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه حضور دارند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز