خبرگزاری کار ایران

رویترز گزارش داد:

۲۵ شرکت ایرانی جمعه تحریم می‌شوند

منابع مطلع به رسانه‌های بین‌المللی اعلام کرده‌اند، آمریکا در واکنش به آزمایش موشکی اخیر ایران تا روز جمعه تحریم‌های تازه‌ای علیه ۲۵ تا از نهادهای این کشور اعمال خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، منابع مطلع به رسانه‌های بین‌المللی اعلام کرده‌اند، آمریکا در واکنش به آزمایش موشکی اخیر ایران تا روز جمعه تحریم‌های تازه‌ای علیه برخی نهادهای این کشور اعمال خواهد کرد.

در همین راستا، یک منبع که خواست نامش نشود، روز گذشته به خبرگزاری «رویترز» گفت: «هشت نهاد ایرانی در ارتباط با تروریسم و ۱۷ نهاد دیگر در ارتباط با برنامه فعالیت‌های موشکی ایران مورد تحریم قرار خواهند گرفت.»

منابع مطلع همچنین در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «سی ان ان» تایید کرده‌اند تحریم‌ها در واکنش به آزمایش موشکی اخیر ایران به زودی اعمال می‌شود.

رویترز می گوید، این منابع مطلع تاکید کرده‌اند، به رغم این که دولت دونالد ترامپ در آغاز کار خود با اعمال این تحریم‌ها نشان خواهد داد که رویکرد سختگیرانه در قبال ایران اتخاذ خواهد کرد، اما این تحریم‌ها به گونه اعمال خواهند شد که نقض توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی (برجام) نباشند.

مقام‌های دولت ترامپ مدعی هستند آزمایش‌های موشکی روز یکشنبه ایران نقض قطعنامه ‌۲۲۳۱ شورای امنیت است، ایران اما این آزمایش‌ها را نقض قطعنامه شورای امنیت نمی‌داند.

کد خبر : ۴۵۵۳۱۱